Lewis Hamilton.
Volledig scherm
PREMIUM
Lewis Hamilton. © AP


Waarom Lewis Hamilton plots in het voordeel is in titelstrijd: “Ze hebben ‘iets’ gevonden bij Mercedes”

Formule 1Vroeg ons drie maand geleden wie wereldkampioen zou worden, en we streepten driftig met fluogeel over de naam van Max Verstappen. Vraag het ons vandaag en we tippen eerder op Lewis Hamilton. Wat dan veranderd is? “Ze hebben ‘iets’ gevonden bij Mercedes,” hoor je nu al een paar weken in de paddock. Terecht. Bij Red Bull hopen ze nu op hun tovenaar. 

7 reacties

  • Matk Hendriksen

    3 jaar geleden
    Het kan zelf iets kleins zijn, zoals de lagers bij de wielen! Wrijving van lagers kan werken als een soort negative drag. Als je dat weet te verbeteren en de smering verbeterd, kan dit heel veel schelen, zeker en juist op rechte stukken. Niks illegaals, alleen innovatief. Je moet er als coureur alleen wel aan wennen, dat de wagen meer "roll" heeft.
  • Steven Avonts

    3 jaar geleden
    Het interne van de motor mag idd niet veranderen! Maar het externe; dat is iets heel anders! Kijk, een uitlaatdiameter kan bij versmallen- of verbreden tienden opleveren. Dan hebben we nog de inlaten; hetzelfde fenomeen. Een bochtje meer of minder in de uitlaat, nog eens tienden. Een grotere koeler of ... Er is zoveel dat de teams nog kunnen aanpassen zonder dat de waakhond fia het merkt! Niks enkel aerodynamisch.
  • Kristof Decuypere

    3 jaar geleden
    Flexibele voorvleugel, past zich aan bij hoge snelheden. Zelfde als Redbull deed met de achtervleugel.
  • mike milan

    3 jaar geleden
    Het is wachten tot Porsche meedoen….om er terug spanning in te krijgen….andere merken kunnen het niet tegen Mercedes halen.
  • Anoniem

    3 jaar geleden
    Aangezien ze aan de aandrijving en versnellingsbak niet mogen morren kan alleen met de aerodynamica te maken http://hebben.Er zal wel een "vleugeltje" bijgekomen zijn en gelukkig wordt dat in de toekomst ook sterk gereduceerd .