ArchiefbeeldEen demonstrant houdt een bord omhoog met daarop de slogan 'Liever staand sterven dan knielend leven' tijdens een protest tegen de coronamaatregelen in Berlijn november 2020.
Volledig scherm
ArchiefbeeldEen demonstrant houdt een bord omhoog met daarop de slogan 'Liever staand sterven dan knielend leven' tijdens een protest tegen de coronamaatregelen in Berlijn november 2020. © REUTERS

Duitse inlichtingendienst waarschuwt voor radicaliserende Covid-ontkenners

Het hoofd van de inlichtingendienst in de Duitse deelstaat Thüringen waarschuwt dat corona-ontkenners steeds meer geradicaliseerd geraken. "We zien online pesterijen, beledigingen, fysieke aanvallen en ultra-agressief gedrag in het hele land", zegt Stephan Kramer in een interview met Redaktionsnetzwerk Deutschland.

  1. “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlementslid Marjorie Taylor Greene de Amerikaanse miljardensteun alsnog probeert te saboteren
    PREMIUM
    43

    “Ga zelf in Oekraïne vechten!” Hoe parlements­lid Marjorie Taylor Greene de Amerikaan­se miljarden­steun alsnog probeert te saboteren

    Als alles goed gaat, stemt het Amerikaanse parlement binnen enkele dagen in met nieuwe steun aan Oekraïne. Een pakket van meer dan 60 miljard dollar dat al een halfjaar op goedkeuring wacht. Lukt dat nu eindelijk? Of slagen Trump-gezinde tegenstrevers er toch weer in om de boel te saboteren? Niemand die daar harder voor ijvert dan Marjorie Taylor Greene. Een parlementslid dat campagne voert met een geweer in de aanslag, grossiert in samenzweringstheorieën en collega’s die het voor Oekraïne opnemen toebijt dat ze dan zelf maar moeten gaan vechten.
  2. Luchtvaartmaatschappijen betalen voor minder dan kwart van hun CO2-uitstoot in Europa: “Passagiers betalen meer voor koffie op luchthaven”

    Luchtvaart­maat­schap­pij­en betalen voor minder dan kwart van hun CO2-uit­stoot in Europa: “Passagiers betalen meer voor koffie op luchthaven”

    Alle passagiersvluchten die vorig jaar in Europa vertrokken, stootten samen evenveel CO2 uit als 80 miljoen benzinewagens op een jaar tijd. Maar de luchtvaartmaatschappijen moesten via emissiehandelsystemen voor minder dan een kwart van die emissies betalen. Dat klaagt de ngo Transport & Environment, die strijdt voor milieuvriendelijker vervoer, aan in een nieuw rapport. “Passagiers betalen meer voor hun koffie op de luchthaven dan sommige maatschappijen voor hun uitstoot”, klinkt het.