Timon Verbeeck, Acid en Jonatan Medart
Volledig scherm
PREMIUM
Timon Verbeeck, Acid en Jonatan Medart © lr

Invasie van influencers op uw tv-scherm: “De zenders hebben hen nodig, maar omgekeerd is dat niet het geval”

ShowbizzYouTubefenomeen Acid kleurde de afleveringen van ‘De slimste mens’, Tiktokker Timon ‘Ma Stobbe’ Verbeeck is verantwoordelijk voor het kinderwoord van het jaar en zijn collega Jonathan Medart waagt z’n kans in ‘Dancing with the stars’. Je kan er letterlijk niet naast kijken: influencers maken tegenwoordig ook op nationale televisie het mooie weer. Maar waarom zijn ze nu zo alomtegenwoordig? Gaan zenders specifiek op zoek naar influencers voor hun tv-programma’s? En zijn ze de BV’s van morgen? “Iemand die populair is op TikTok, zal niet per definitie een ideaal schermgezicht zijn.”

18 reacties

  • Marco brilmans

    2 jaar geleden
    De kijker vraagt hier ook niet naar imho.. Ieder zijn meug maar ik zit er alleszins niet op te wachten. Spijtig dat zenders dit ook door ons strot duwen, enkel en alleen omdat ze reclame en kijkers brengen. Dat maakt bijgevolg duidelijk hoe hard de zenders berusten op kijkers en niet meer over de kwaliteit van het programma.
  • Kris Moernaut

    2 jaar geleden
    Men probeert steeds meer om mensen op korte tijd te raken en zichzelf interresant te maken maar verliest zich meer in oppervlakkigheid en claimt aandacht op een dikwijls platvloerse manier. Er zijn natuurlijk wel enkele uitzonderingen die origineel uit de hoek komen maar die zijn zeldzaam onder al die kopie en me too reacties
  • Kurt Bourdeaux

    2 jaar geleden
    Ze beïnvloeden zeker mijn kijkgedrag. Ik kijk er gewoon niet naar. Geen reclame, geen onnozele pipo's, alleen wat ik wil zien of horen. Doe ik ook met krantenartikelen ;-)
  • Jean De Grande

    2 jaar geleden
    Een reden te meer om zeker geen nieuw TV-abo te nemen. Wat een energie hebben wij sinds dat slaapmiddel uit huis is.
  • Kelly Verlinden

    2 jaar geleden
    Dat is dus de toekomst. Een hoop niemandallen die ons komt vertellen wat we moeten doen of volgen in dienst van megabedrijven.