Een van de vele verzamelplaatsen van elektrische auto's op het Zuid-Koreaanse Jeju-eiland, waar de BMW's zijn achtergelaten.
Volledig scherm
Een van de vele verzamelplaatsen van elektrische auto's op het Zuid-Koreaanse Jeju-eiland, waar de BMW's zijn achtergelaten. © Youtube still

Er staan bijna 200 elektrische auto's weg te roesten op dit subtropische eiland

Nadat in 2020 een verhuurbedrijf failliet ging, werden 200 BMW i3's achtergelaten op verschillende plaatsen op het Zuid-Koreaanse eiland Jeju. Twee jaar later staan ze er nog altijd en de staat van de elektrische auto’s holt achteruit, zo blijkt uit een video.

14 reacties

  • Christian Deckers

    2 jaar geleden
    Subsidie ligt aan de basis van dit verhaal. Indien alles wat ons aan EV en 'duurzaam' ingelepeld (lees: door de strot geramd) wordt, simpelweg de waarheid zou zijn dan was subsidie hierop niet nodig. Burgers zijn slim genoeg om iets rendabel zélf uit te kiezen. Bij duurzaam gaat het niet over de impact, enkel over de subsidie. Alle subsidie wordt betaald met het over-rendement van fossiele energieherkomst. Intussen heeft de waanzin al de overhand genomen. En die groeit nog dagelijks.
  • Dirk Bytebier

    2 jaar geleden
    Dit interseert hun geen bal dat ze daar staan te verrotten een ander betaald het toch
  • Geert Tamsyn

    2 jaar geleden
    Tesla maakte vorig jaar 3,2 miljard dollar winst, waarvan 1,1 miljard door de verkoop van emissierechten en 2,1 miljard uit de autoverkoop.
  • marc van de poel

    2 jaar geleden
    Juist Conrad. Mijn dieseltje, een Suzuki Vitara van nu bijna 4 jaar oud heb ik destijds gekocht met 22.000 km op de teller en één jaar oud (15.000€). Hij verbruikt 4,5l per 100km. De auto kost me ongeveer 350 € Tax en 8,2 cent per gereden kilometer aan mazout. Ik schat dat ik er gemakkelijk 150.000km mee ga rijden, dus 10 cent per km. Onderhoud en Tax komen op ongeveer 11 cent dus de wagen kost géén 30 cent per KM. Mijn buurman met zijn Honda Hybride zit boven de 75 cent per kilometer..
  • Conrad Croonen

    2 jaar geleden
    Te duur in onderhoud wsl , onze auto is nu 5 jaar, nul euro kosten gehad, onderhoud op de nu meer dan 120000 km, minder dan 1000 €, geen banden, geen remblokken, niets, alles is nog top, verbruik minder dan 6 liter benzine, kom er maar is achter met die EV 😅