Links: Pro League-CEO Lorin Parys.
Rechts: Club Brugge en Hans Vanaken hebben met Unibet een groot gokbedrijf als shirtsponsor.
Volledig scherm
PREMIUM
Links: Pro League-CEO Lorin Parys. Rechts: Club Brugge en Hans Vanaken hebben met Unibet een groot gokbedrijf als shirtsponsor. © Photo news

Ban op gokreclame zou clubs 10 miljoen euro kosten: “Zo wordt het moeilijk om meer te investeren in jeugd en vrouwenvoetbal”

Belgisch voetbalEen ban op gokreclame zal het voetbal zo’n 10 miljoen euro kosten. Bovenop de jaarlijkse verliezen van 100 miljoen, plus de RSZ-hervorming: de financiële put van de Belgische profclubs wordt stilaan een krater. Maar er zijn voorbeelden van andere sporten die sterker zijn teruggekomen na zo'n reclameban.

52 reacties

  • Luc Ver Eecke

    2 jaar geleden
    Als ze niets willen afdragen volgens inkomsten dan zullen ze daar wel iets anders moeten inleveren . En nu zullen ze weer kunnen gaan blèten de grote bazen van de clubs.
  • Gino Denil

    2 jaar geleden
    Misschien accijnzen heffen op de inleg bij het gokken. Hetzelfde tarief als voor sigaretten. Dan mag het misschien blijven van Van quickenborne.
  • gaston bergmans

    2 jaar geleden
    is er uiteindelijk al eens deftig geinvesteerd in de jeugd , iedere club zou verplicht moeten zijn minstens 4 tot 6 eigen jeugdspelers in een wedstrijd kern van 18 spelers te zetten waarvan er minstens 2 in de kern moeten zitten zou al een goed begin zijn
  • jan boden

    2 jaar geleden
    Voor de makelaars liggen er nochtans steevast miljoenen klaar op tafel. Investeren in jeugd en vrouwen, mogen wij eens hard lachen ?
  • frank maes

    2 jaar geleden
    Dan moeten ze maar de heel wat groot verdieners wat minder betalen. En de top sporters die er soms veel meer voor moeten doen hun loon blijven houden.