Direct naar artikelinhoud
De MorgenVacature

Vacature: De Morgen en Humo zoeken digital creative

Mockup DM 23/05Beeld DM

De Morgen en Humo zoeken een veelzijdige digital creative die ons kan helpen bij het verspreiden van onze journalistiek en het uitbouwen van een loyaal publiek. Kan jij ons iets bijleren over Instagram of nieuwsbrieven? Reageer ten laatste op 19 juni als de inhoud van deze functie je aanspreekt.

Als digital creative bij De Morgen en Humo vergroot je de impact die wij hebben op ons publiek. Je denkt na over creatieve manieren om ons publiek te betrekken bij onze verhalen en gaat daar actief mee aan de slag.

Wat ga je doen?

• Je bedenkt creatieve social posts en andere digitale inhoud die bij De Morgen en Humo passen.

• Je verbetert de manier waarop we onze verhalen vandaag verspreiden via sociale media en nieuwsbrieven.

• Je denkt samen met de hoofdredactie na over een duidelijke strategie rond onze aanwezigheid op sociale media, zoals Instagram, Facebook en TikTok.

• Je gaat het gesprek met onze lezers rechtstreeks aan. Je lanceert lezersoproepen en verzamelt lezersreacties.

• Je denkt na over hoe we specifieke journalistieke projecten en grote dossiers zo goed mogelijk tot bij ons publiek krijgen.

• Je evalueert kritisch of wat we doen aanslaat bij het publiek.

Je rapporteert rechtstreeks aan de adjunct-hoofdredacteur van De Morgen en Humo en werkt vanuit de redactie nauw samen met de data-analist van De Morgen en Humo.

Waar ben je goed in?

• Je hebt een passie voor journalistiek, ervaring met nieuws en schrijft foutloos.

• Je houdt van internet en weet perfect wat de nieuwe ontwikkelingen bij TikTok, Instagram en Facebook zijn.

• Je denkt graag creatief na over nieuwe manieren waarop we de journalistiek van De Morgen en Humo kunnen doortrekken naar de digitale kanalen.

• Je weet hoe je een verhaal bij het publiek brengt, hoe je dat publiek raakt en welke kanalen je daarvoor moet gebruiken.

• Je bent creatief en een goede organisator.

• Je bent analytisch sterk en kan aan de slag gaan met (social) analytics.

Wat bieden we?

• Een aantrekkelijk salaris en extralegale voordelen, en dat bij een betrouwbare werkgever.

• Je doet ervaring op bij twee unieke mediamerken en krijgt een job in een innovatieve omgeving waarbij je op termijn kan groeien.

• Je komt terecht in een toonaangevend mediabedrijf.

• Je werkt in ons mooie bedrijfsgebouw naast het Antwerpse Centraal Station, maar ook thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.

De Morgen is een warme en empathische krant met een stevige focus op digitaal. Humo is de humoristische gids die je kan vertrouwen met verhalen die je niet wil missen. We zijn het weekblad met het grootste aantal digitale abonnees van het land.

We bieden jou een job waarin je elke dag bijleert en je je geen moment verveelt. Je komt terecht op een warme en open redactie met fijne collega’s.

De Morgen en Humo streven naar een representatieve redactie. We nodigen mensen met een diverse achtergrond (economisch, cultureel, etnisch, religieus…) uitdrukkelijk uit om te reageren.

Reageer ten laatste op 19 juni. Solliciteer nu.