Wannes Nimmegeers
Volledig scherm
© Wannes Nimmegeers

Vanaf eind deze zomer verplicht opladen om ‘laadpaalkleven’ tegen te gaan

Om ‘laadpaalklevers’ af te schrikken, wordt het verplicht om effectief te laden wanneer je met je elektrische auto op een parkeerplaats met laadpaal parkeert. Minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) voert die verplichting in. Dat schrijven Het Nieuwsblad, Het Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.

51 reacties

  • Iris Oosterlinck

    2 jaar geleden
    De openbare laadpalen in de buurt van mijn woning liggen gemakkelijk op 10min stappen. Als ik bericht krijg via de app dat mijn wagen is volgeladen, en ik moet er nog 10min voor stappen, dan loop ik dus al het risico om beboet te worden? Dit is toch niet logisch?
  • Robby Van Mieghem

    2 jaar geleden
    @Peeters Jos : neen niet correct. 1) laadpaal infra moet hierop voorzien zijn ( standaard laadpaal die in je lease-'contract' zit is dat niet. Wil je dat wel moet je een serieus stuk bijbetalen 2) Niet elke EV is hiervoor geschikt. Rij zelf met een m50 en dat voertuig kan geen stroom terug geven aan je woning.
  • Geert Tamsyn

    2 jaar geleden
    Om je elektrische auto als voeding voor thuis te gebruiken, heb je een bidirectionele laadpaal nodig, en die zijn nog niet gehomologeerd.
  • peeters jos

    2 jaar geleden
    Deze matchboxes worden toch “gratis” opgeladen op het werk. En met de lading voeden ze thuis hun zwembad en hele huishouden of pompen ze hun thuisbatterij vol. En dat met al een zeer laag of onbestaand VAA voor elektrische bedrijfswagens. Tijd om dit allemaal eens als inkomen te belasten.
  • Filip Vanlaeken

    2 jaar geleden
    Mij zien ze in de stad al jaren niet meer, dat is een Vivaldi-zone : ze pakken u daar alles af terwijl je er bij staat. LEZ blijft een elitaire pestmaatregel. Autonome parkeerbedrijven dienen enkel om vriendjespolitiek te verdoezelen en niet onderhevig te zijn aan democratische controle.