Illustratiebeeld cockpit Brussels Airlines
Volledig scherm
PREMIUM
Illustratiebeeld cockpit Brussels Airlines © foto rv

Zijn de piloten van Brussels Airlines de kneusjes geworden van de luchtvaartsector? “Zelfs bij Ryanair verdienen ze meer”

De piloten bij Brussels Airlines zijn ontevreden over de hoge werkdruk en hun loon dat niet volledig geïndexeerd wordt. Maar hoeveel verdienen de piloten er tegenwoordig, vergeleken met andere maatschappijen? “Ja, bij KLM verdienen piloten tot 6.000 euro meer en zelfs bij Ryanair ligt het loon hoger. Maar ze mogen niet vergeten: Brussels Airlines is nog niet uit zwaar weer”, klinkt het.

25 reacties

  • José Lippens

    2 jaar geleden
    Ze zoeken toch altijd piloten waarom blijven ze dan?
  • Michiel renne

    2 jaar geleden
    Als ze na mijn vertrek in de kerstvakantie ook de zomervakantie verpesten dan is het toch echt klaar met Brussels Airlines. Dat die omhooggevallen piloten met riant loon voor een paar uurtjes werk eens blij zijn dat ze nog werk hebben. Als ze zo doorgaan trekt Lufthansa de stekker er uit, als ze dat nog niet begrepen hebben…
  • Bert Maes

    2 jaar geleden
    De enorme verantwoordelijkheid plus de 6maandelijkse zware check in de simulator. Een piloot heeft wel degelijk maandelijks te maken met technische defecten, daarbij nog eens de vroege en late uren, de mogelijkheid om hun licentie te verliezen bij medische zorgen…. Niet te onderschatten. Ik denk dat een piloot bij Brussels Airlines dezelfde verantwoordelijk heeft als een piloot bij klm of Air France, dus waarom moeten de Belgische piloten hier gediscrimineerd worden. Ik begrijp hun frustraties.
  • Françoise Dupont

    2 jaar geleden
    Zijn ze verplicht om daar te blijven werken ?
  • Otto-Jan Rongewaard

    2 jaar geleden
    Goed dat ze in de zomer staken. Dan moeten er minder mensen gaan werken naar internationale congressen en fora.