Illustratiebeeld
Volledig scherm
PREMIUM
Illustratiebeeld © AP

ANONIEME GETUIGENIS. “Minder loon om het bedrijf te redden, oké. Maar corona is nu wel voorbij, hè.” Dit is waarom piloten Brussels Airlines willen staken

Het begin van de vakantie-uittocht riskeert opnieuw in de soep te draaien op Brussels Airport. Maar waar het doorgaans de bagageafhandelaars of luchtverkeersleiders zijn die het werk neerleggen, dreigen nu de 450 piloten van Brussels Airlines niet te vliegen. Dit is wat hen echt op de lever ligt.

4 reacties

  • Marie Vanakker

    2 jaar geleden
    Jean West Dat moet dan maar. Altijd maar buigen en toegeven omdat ze anders de boeken dicht doen hoeft niet meer. Gewoon boeken dicht laten doen en eruit gooien. Aan die uitbuiters heeft niemand iets.
  • Jean West

    2 jaar geleden
    Eigenaar Lufthansa zal vlug de boeken toe doen als ze zo verder gaan.
  • Dirk Verschueren

    2 jaar geleden
    Het gaat niet om het geld, maar dan lees je niks anders dan over geld. En overuren, weekendwerk en nachtwerk, ook allemaal geen probleem als het maar vergoed wordt. Dit zijn mensen die op hun 40ste, 11500 euro rapen. Die weten dat ze in een machtspositie zitten dan zonder scrupules de werkende mens gijzelen. En die vergelijking met US. In US is er niks qua sociale voorzieningen, dat mogen die piloten zelf regelen. En die vergelijking met KLM ... vorig jaar 3,3 miljard verlies en ander statuut.
  • Chris Verberne

    2 jaar geleden
    Als je de hierboven beschreven vluchtschema's leest, moet je concluderen dat veiligheid bij Brussels Airlines niet erg belangrijk is. Hoelang nog, alvorens er een zwaar ongeval gebeurd wegens oververmoeidheid van de piloten? Weeral een voorbeeld over hoe de "corona-helden" misbruikt werden door de bedrijven. Wie is verantwoordelijk voor het mijoenenverlies, het management of de BA werknemers? BA management los het op, met luierikken zoals jullie zijn we niets!