Stickeractie Rode Kruis breekt alles records: 650.000 stickers verkocht

De jaarlijkse stickerverkoop van het Rode Kruis was een groot succes met 650.000 verkochte stickers, 80.000 meer dan vorig jaar. De opbrengst wordt gebruikt voor de jaarlijkse werking van de afdelingen te financieren.

tg

“De stijging zet zich al jaren door maar is dit jaar wel spectaculair te noemen: in 2014 verkochten we 525.000 stickers, in 2015 waren dat er 565.000 en vorig jaar 570.000. Het vorige record van 580.000 verkochte stickers uit 2006 is nu gesneuveld”, zegt An Luyten van Rode Kruis Vlaanderen.

In sommige regio’s, onder meer in Antwerpen, viel het op dat er minder lang verkocht werd dan andere jaren. “Omdat veel afdelingen sneller dan anders door hun bestelde voorraad heen zaten”, klinkt het.

De redenen voor deze succeseditie van de stickerverkoop zijn zeer divers, klinkt het. “De spectaculaire kick-off met Sea King waarbij Vlaams minister-president Geert Bourgeois het goede voorbeeld gaf door de eerste sticker te kopen uit handen van Fanny Kiekeboe (Eline De Munck), was een goede start. Ook de reclamecampagne met tv-spot, werd druk bekeken en gedeeld op sociale media”, zegt Luyten.

Al die stickers leverden het Rode Kruis 3,25 miljoen euro op, geld dat gebruikt wordt om de werking van de afdelingen te betalen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen