© put

Nederlandse honger Mediahuis nog niet gestild

Het Vlaamse mediabedrijf Mediahuis gaat investeren in Wayne Parker Kent, “het snelst groeiende digitale mediabedrijf van Nederland”. Dat heeft Mediahuis maandag bekendgemaakt, zonder financiële details te noemen.

Mediahuis is in Nederland al eigenaar van onder meer NRC Handelsblad en heeft ook een bod lopen op Telegraaf Media Groep (TMG). Het heeft nu ingetekend op een kapitaalverhoging van Wayne Parker Kent om diens groeiplannen te ondersteunen.

Wayne Parker Kent is het bedrijf achter onder meer NSMBL.nl, Culy.nl, Manners.nl en Famme.nl. De onderneming bestaat bijna zeven jaar en telt vijftien merken, waarmee maandelijks zowat acht miljoen Nederlanders worden bereikt. Ook is het bedrijf eigenaar van marketingbureau WPK The Agency.

“Zowel qua doelgroep als qua expertise op het vlak van contentmarketing sluit Wayne Parker Kent zeer goed aan bij onze eigen nieuwsmerken”, wordt Mediahuis-CEO Gert Ysebaert geciteerd in een persbericht.

“Mediahuis laat keer op keer zien dat je van kranten ook krachtige en winstgevende digitale nieuwsmerken kan maken. Met deze samenwerking en zijn recente bod op de Telegraaf Media Groep (TMG) bewijst Mediahuis nogmaals hoe sterk ze willen investeren in de Nederlandse markt”, vult Slaven Mandic, de topman van Wayne Parker Kent, aan.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer