"Aldi heeft geen enkele link met productiehuis Koeken Troef!"

De warenhuisketen Aldi heeft deze week een opmerkelijke folder verspreid. "Voor wie eraan twijfelt. De slogan op de cover van de huidige Aldi-folder (Koeken troef!) werd weken terug gekozen en refereert aan de Sint", meldt communicatiemanager Dieter Snoeck.

Aldi België heeft ervoor gekozen om de weekfolder niet in te trekken. Op de cover staat de Sint afgebeeld met peperkoek in zijn hand onder de slogan "Koeken troef!". Koeken Troef! is ook de naam van het productiehuis van Bart De Pauw.

Na alle commotie over de klachten van grensoverschrijdend gedrag van De Pauw en de beslissing van de VRT om de samenwerking met De Pauw stop te zetten, heeft Aldi beslist om de huidige folder niet in trekken.

"De folder is eind oktober gemaakt en toen was er nog geen sprake van de heisa rond Bart De Pauw. Begin november zijn vier miljoen folders gedrukt en het is onmogelijk om op zo'n korte tijd in te grijpen. Bovendien heeft Aldi geen enkele link met Bart De Pauw of zijn productiehuis", zegt Dieter Snoeck, de communicatiemanager van Aldi België.

"We hebben geen persbericht uitgestuurd omdat we merken dat onze klanten de folder niet misinterpreteren. De folder verwijst naar de Sint en op de sociale media wordt niet negatief gereageerd", besluit Snoeck.

Meest gelezen