Koning Filip aan het stuur van de Volvo XC40 die in Gent wordt vervaardigd.
Volledig scherm
Koning Filip aan het stuur van de Volvo XC40 die in Gent wordt vervaardigd. © EPA

Febiac hekelt "stille sluipmoord op auto-mobiliteit"

Febiac wil een "duidelijk en toekomstgericht mobiliteitsplan". "Een gecoördineerd plan, geen losse initiatieven." Dat zei de organisator van het 96ste Autosalon van Brussel, bij de officiële opening van het salon door koning Filip. De koning nam bijna twee uur de tijd om het salon te bezoeken.  Hij nam plaats in twee modellen die in ons land worden vervaardigd: de Audi Q6 E-Tron en de Volvo XC40 .

20 reacties

  • Roland Vanlerberghe

    6 jaar geleden
    Iedere nieuwe evolutie heeft bijgedragen tot het creëren van welvaart, de scheepvaart, de spoorwegen, de digitalisering, etc, na de creatie liep de economie op onderhoud en vervanging, dat zorgde voor jobs, nu is men bezig met één van die peilers, de autobranche, te nekken zonder dat daarvoor iets in de plaats komt maar ondertussen likt men wel gretig de melk op die de auto-industrie als grote melkkoe geeft.
  • Hugo Van Haevre

    6 jaar geleden
    Hoe veel autos zijn er meer dan pakweg 10 jaar geleden, en als ze iets aanpakken worden de wegen overal versmald, dus minder capaciteit, en dan schrikken ze dat er files zijn, daar moet ge geen verkeersexpert voor zijn om dit te begrijpen
  • Ferdinand Nuyts

    6 jaar geleden
    Gigantische stocks van nieuwe auto’s onverkoopbaar na 1 september 2018: grote kortingen verwacht Nieuwe CO2-meting zorgt voor ongerustheid bij autobouwers
  • Luc Cuypers

    6 jaar geleden
    Boekenbeurs 10 € .....(400 bf.) Autosalon 15 € .....(600 bf.) Later den bakker en den beenhouwer ook nog betalen om binnen te mogen ?
  • Stef van Dijk

    6 jaar geleden
    mobiliteitsbeleid is inderdaad een zootje! Veel te weinig geld naar infrastructuur en openbaar vervoer, E-rijden proberen promoten en tegelijk dreigen met black outs, alternatief voor bedrijfswagens waar je amper een buskaart mee kan kopen en de historie van iets promoten en vervolgens afstraffen (dieselauto, zonnepanelen en zo zijn er vast nog meer) helpen allemaal niet echt mee!