Piloten Brussels Airlines sluiten zwaardere acties niet uit
De vakbonden van de piloten bij Brussels Airlines sluiten "zwaardere sociale acties" niet uit indien de directie geen oplossingen biedt voor hun eisen. Sinds maandag voeren ze stiptheidsacties omdat er volgens hen in een reeks dossiers - over bijvoorbeeld de vliegtijden en de pensioenen - geen vooruitgang wordt geboekt.
Door de prikacties kunnen de vluchten tot een kwartier vertraagd worden. Er is ook sprake van andere acties, waarbij de passagiers ontzien worden, meldt B-united, het gemeenschappelijk vakbondsfront van het cockpit-personeel van Brussels Airlines.
"B-united kiest er uitdrukkelijk voor om de hinder voor passagiers tot een minimum te beperken. Indien oplossingen echter uitblijven, kunnen we niet garanderen dat er geen zwaardere sociale acties zullen volgen", aldus het front van LBC, BBTK en ACLVB.
De piloten klagen onder meer de werkdruk, de loon- en arbeidsvoorwaarden en de compensaties voor het verloren pilotenpensioen aan. Ook klinkt het dat het personeel dagelijks geconfronteerd wordt met doorgedreven besparingen. "Enkel met bijkomende middelen zullen op korte termijn ernstige oplossingen mogelijk zijn."
De stiptheidsacties raakten gisteren reeds bekend. De actie komt van de piloten zelf en wordt gedragen door de bonden, klonk het toen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
“Paar maanden geleden was er geen vuiltje aan de lucht, dat blijkt nu wel anders”: hoe alle alarmlichten op rood staan voor Paul Gheysens
-
28
Koning Filip pleit voor herindustrialisering van Europa: “We moeten ons lot meer in eigen handen nemen”
Koning Filip heeft vandaag het Europees Parlement in Brussel toegesproken. De vorst brak er een lans voor een volgehouden gevecht tegen de klimaatverandering en een herindustrialisering van Europa. “We zullen ons lot nog meer in eigen handen moeten nemen. De Unie is nog te gefragmenteerd.” -
1
Zinksmelterij Nyrstar net over Belgische grens heeft "dringend steun nodig”
Zinksmelter Nyrstar heeft “dringend” steun nodig van de Nederlandse overheid om zijn productie in het Nederlandse Budel, in Noord-Brabant dichtbij de Belgische grens, weer te kunnen opstarten, waarschuwt topman Guido Janssen in gesprek met het Nederlandse RTL Z-interviewprogramma Z360. -
-
HLN Shop
Goed voor de bloedcirculatie én efficiënt tegen spierpijn: vijf topredenen om nu naar de sauna te trekken
-
Livios
Vermijd tot 20% rendementsverlies: zo reinig je je zonnepanelen (niet)
Voor een optimaal rendement van je zonnepanelen, is een regelmatige onderhoudsbeurt geen overbodige luxe. Maar hoe vaak moet je je zonnepanelen reinigen? Welke producten gebruik je daarvoor? En kan je dit zelf doen? Deze tips van bouwsite Livios helpen je op weg. -
IMF somberder over economische groei in eurozone
Het Internationaal Monetair Fonds (IMF) is somberder geworden over de groei van de economie in de eurozone. Dat komt onder meer door Duitsland. In de grootste economie van de eurozone staat het sentiment van consumenten nu al geruime tijd onder druk. Ook voor Frankrijk zien de vooruitzichten er minder rooskleurig uit dan bij de vorige grote economische raming in januari. -
Ook Europese gasprijs flink gestegen door onrust Midden-Oosten
-
Minder Europese regels kunnen 21.000 banen opleveren in ons land, volgens handelsfederatie Comeos
-
HLN Shop
Op reis met alleen maar handbagage: zo krijg je alles in je koffer zonder te moeten proppen
Outfits meenemen voor een chique diner, een sportieve wandeling én het strand, terwijl je enkel handbagage hebt voorzien: geeft de gedachte je al stress voordat je zelfs maar vertrekt? Niet nodig, want met deze praktische tips van HLN Shop zorg je ervoor dat je het maximale uit je handbagage haalt en met een gerust hart op het vliegtuig kan stappen. -
PREMIUM92
Zo staat jouw koopkracht ervoor na vijf jaar Vivaldi: terwijl de ene groep het leven duurder zag worden, werd de andere zelfs overgecompenseerd
Op vijf jaar tijd werd het leven in ons land met méér dan een vijfde duurder. Wat in 2020 gemiddeld 100 euro kostte, daar betaal je nu ruim 120 euro voor. En dat heeft meer impact op de ene dan op de andere Belg. Toch kunnen we over het algemeen steeds meer doen met onze centen, zo blijkt uit onze analyse. Hoe komt het dan dat zoveel mensen dat andersom ervaren? “Er speelt een bekend fenomeen.” -
Piloten Brussels Airlines voeren stiptheidsacties rond pensioenen en vliegtijden
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerRonny Biesen