In de eerste helft van vorig jaar werden elke dag 439 chauffeurs geflitst in een zone 30.
Volledig scherm
PREMIUM
In de eerste helft van vorig jaar werden elke dag 439 chauffeurs geflitst in een zone 30. © Wannes Nimmegeers

Geen enkele ‘zone 30’-boete in 1 op 3 politiezones

In de eerste helft van vorig jaar werden elke dag 439 chauffeurs geflitst in een zone 30. Dat blijkt uit cijfers die kamerlid Jef Van den Bergh (CD&V) opvroeg bij bevoegd minister Jan Jambon (N-VA). “Naast de stijging met 14 procent meer flitsboetes ten opzichte van 2016 valt ook op dat er in meer dan 1 op 3 politiezones geen boetes uitgedeeld zijn”, zegt Van den Bergh, die een centraal registratiepunt wil dat bijhoudt hoeveel 'zone 30'-controles elke politiezone doet.

37 reacties

  • Polyvalent

    6 jaar geleden
    Als je niet Groen of rood bent vraag ik me af wat je nog in het stad loopt te doen. Ik rij tegen 50 en 70 naar huis en parkeer mijn auto op 5 meter van ons voordeur. Ze gaan met andere zoete dingen boven water moeten komen om mij ooit vanzeleven naar daar te lokken!!!
  • RENE LENAERTS

    6 jaar geleden
    De provincie Luxemburg staat zogenaamd achter volgens het kaartje. Alleen is het de grootste provincie in oppervlakte met slechts een bevolking gelijk aan de stad Leuven; Vergelijk geen appelen met citroenen a.u.b.
  • RUDY Devolder

    6 jaar geleden
    60% van de bestuurders wil met een zwarte doos rijden maar geen enkele kan zich aan de snelheid houden. Toch om te lachen, toch.
  • wesley netnem

    6 jaar geleden
    Ach het heeft al lang niks meer met veiligheid te maken !! Er vallen elk jaar meer dan 1.000 doden door ongevallen in hun eigen huis , Gaan we daar nu ook zware controles doen op veiligheid in je Woning ?? Als de school woensdag namiddag al 3u gedaan is staan de dynamische borden nog op 30km/h en dit op een vier vaks baan waar je vroeger gemakkelijk 90km/h kon en mocht rijden ! Nu is dat 70km/h maar de helft is dat 30km/h ? zelfs s'nachts !!
  • Alfons Verbist

    6 jaar geleden
    Vermoedelijk, zacht uitgedrukt, zijn de chauffeurs in die zones voorzichtiger geworden omdat er juist wel, strenge controles zijn. Als men dat weet, gaan ze wel in de remmen. Advies om in de andere zones derhalve ook veel strenger op te treden en dan die CD&V'er volgende keer weer wat anders uit de duim zuigen. Dat men rijdt zoals het hoort, en dan is er geen heibel.