Videospeler inladen...

Topmanagers pleiten in gezamenlijke mededeling voor "sterk en in Brussel verankerd Brussels Airlines"

47 topmanagers, bijna allemaal Belgen, pleiten in een gezamenlijke mededeling voor "een sterk en in Brussel verankerde luchtvaartmaatschappij". De captains of industry willen zo Brussels Airlines een hart onder de riem steken. Morgen is er een raad van bestuur van de holding boven Brussels Airlines. De vakbonden zijn ongerust over wat daar op tafel ligt.

Morgen vergadert de raad van bestuur van SN Airholding, de holding boven Brussels Airlines, in Frankfurt. De directie van Brussels Airlines gaat er haar plan voor de toekomst voorstellen en verdedigen. Een van de vele vragen is of het huidige model van Brussels Airlines kan blijven bestaan, en of dat nog kan onder die naam.

De vakbonden van Brussels Airlines zijn ongerust. "Er liggen meerdere scenario's op tafel, er is nog enorm veel onduidelijkheid, en dat veroorzaakt spanningen", zei Filip Lemberechts van de liberale vakbond ACLVB in "De ochtend" op Radio 1. De werknemers tasten in het duister over de toekomsplannen, maar "ik vermoed dat het morgen make-or-break kan worden voor Brussels Airlines".

Mededeling

47 topmanagers hebben nu een mededeling ondertekend. Daarin duiden ze op het belang van een sterke luchtvaartmaatschappij met verankering in Brussel.

Lees hieronder de volledige tekst:

Vandaag is een belangrijke dag voor de toekomst van Brussels Airlines en de connectiviteit van ons land met Europa en de rest van de wereld. Deze connecties zijn van strategisch belang voor België, voor onze ondernemingen, groot en klein, om in staat te zijn onze goederen en diensten te exporteren, voor het toerisme en voor al onze landgenoten die het vliegtuig nemen om de wereld te verkennen.

Het is met dat strategisch belang voor ogen dat wij er vandaag voor pleiten dat Brussels Airlines een sterke, in Brussel verankerde luchtvaartmaatschappij blijft, die tegemoet komt aan de wensen van de verschillende segmenten in de markt. Het is cruciaal dat Brussels Airlines, samen met haar vele partners, de hub in Brussel en het netwerk van vluchten naar Europa en de rest van de wereld verder kan ontwikkelen.

België en Brussel, hoofdstad van Europa, hebben deze connectiviteit nodig om competitief te kunnen blijven in een steeds verder globaliserende wereld waarin de concurrentie steeds sterker wordt.

•    Edwin Botterman (Alken Maes)  
•    Marc Decorte et Olivier Willocx (BECI-UEB/VBO & Chamber of Commerce) ,
•    Bert De Graeve (Bekaert, Telenet, Sibelco)
•    Eric Evrard (Artexis)
•    Philippe Haspeslagh (Ardo)
•    Marc Raisière (Belfius)
•    Herman Daems (BNP Paribas Fortis)
•    Raymund Trost (CFE)
•    Mattias Vanderschueren  (Cortina Group)
•    Alain Bernard (DEME)
•    Gregoire Dallemagne (EDF Luminus)
•    Muriel De Lathouwer, (EVS)
•    Marnix Galle (Immobel)
•    Luc Lallemand (Infrabel)
•    Eric Domb (Paridaiza)
•    Jean-Pierre Lutgen (IceWatch)
•    Christophe Vandoorn (Korn Ferry)
•    Olivier de Wasseige (UWE)
•    Pieter Timmermans et Bernard Gillot (FEB)
•    Gaetan Waucquez  (Floridienne)
•    Philippe Claessens (CEO FN Herstal)
•    Eric Mestdagh (Mestdagh)
•    Gregor Thissen (Scabal Group)
•    Michèle Sioen (Sioen)
•    Harold Boël (Sofina)
•    Bernard Delvaux (Sonaca)
•    Nicolas Boël (Solvay)
•    Koen Hoffman (Value Square)
•    Paul Kumpen (Voka)
•    Bruno Venanzi
•    Bruno Colmant (UCL, ULB, Vlerick)
•    Johnny Thijs
•    Baudouin Meunier
•    François Blondel (KitoZyme)
•    Duco Sickinghe (Fortino Capital)
•    Philippe Vander Putten (Team Belgium)
•    Pierre-Emmanuel van Hoorebeke  (Van Hoorebeke)
•    Paul Haelterman (Carlsberg Importers-Vasco-Tao-Hls)
•    Paul Cornet de Ways-Ruart (AB Inbev)
•    Gaétan Clermont  (Eaglestone)
•    Philippe Lammerant (Carthuplas)
•    Nicolas Van Brandt (IDF)
•    Pierre Macharis (VPK Packaging Group)
•    Philippe Moorkens (Buromarket)
•    Axel Miller (D’ieteren)
•    Arnoud de Pret (AB Inbev)
•    Olivier Chapelle (Recticel)

Meest gelezen