Problemen bij Argenta eindelijk achter de rug, compensaties voor klanten

© Photo News

Argenta heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een aantal technische interventies kunnen uitvoeren, die vrijdagochtend omstreeks 05.00 uur succesvol afgerond zijn. Sinds vrijdagmiddag kunnen klanten opnieuw zonder problemen de app gebruiken en internetbankieren, zo bevestigt de bank aan Nieuwsblad.be.

Argenta kampte de voorbije week met problemen aan zijn IT-infrastructuur. Als gevolg konden klanten niet internetbankieren en niet mobiel bankieren via de app. De bank gaf vrijdagvoormiddag nog voorrang aan het betalingsverkeer en de kantoren. Bedoeling was om internetbankieren donderdagavond weer op te starten, maar de bank zag daar uiteindelijk van af. Maar sinds vrijdagmiddag zijn alle diensten dus opnieuw beschikbaar.

Donderdag en donderdagnacht “hebben wij met 120 IT-experten verder gewerkt aan de vervanging van het mechanisme voor de uitwisseling van gegevens tussen de twee data centra, dit mechanisme ligt mee aan de basis van de huidige infrastructuurproblemen”, klonk het vrijdagochtend bij Argenta. “Ook vandaag primeren veiligheid en nauwkeurigheid op de snelheid. Om een tijdige opstart van de kantoren en het betalingsverkeer te verzekeren worden ook vandaag de andere kanalen (internetbankieren en de mobiele app) opgestart wanneer de capaciteit het toelaat.”

Compensatie

Klanten die door de panne specifieke schade geleden hebben, zullen volgens de bank vergoed worden. “We denken ook na over verdere tegemoetkomingen”, aldus CEO Marc Lauwers aan VRTNWS. Ook consumentenorganisatie Test-Aankoop drong aan op een compensatie voor de klanten.

LEES OOK. Argenta vraagt klanten om bankgegevens door te mailen, privacy-experts geloven hun ogen niet

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen