De Persgroep boekte vorig jaar 109 miljoen euro nettowinst

De Persgroep heeft in 2017 een netto courante winst geboekt van 109 miljoen euro. De bedrijfswinst voor afschrijvingen (EBITDA) bedroeg 216 miljoen euro. De bedrijfsopbrengsten van de mediagroep, actief in België, Nederland en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro.

Het mediabedrijf van topman Christian Van Thillo dat onder meer Het Laatste Nieuws, De Morgen en Humo heeft eind 2017 in België de volledige controle over Medialaan gekregen, het moederbedrijf van onder meer VTM, Q2 en Q-Music.

"Samen met de uitgeefactiviteiten van De Persgroep Publishing bouwen we aan een geïntegreerd multimediabedrijf dat alle troeven heeft om online en offline leidend te zijn in de consumenten- en advertentiemarkt", zegt Van Thillo. "De convergentie van alle mediavormen op het internet speelt hierin een essentiële rol."

De Persgroep zette volgens Van Thillo in België, Denemarken en Nederland grote sprongen vooruit in de digitale transformatie. "Onze groep investeert volop in de digitale platformen van haar nieuwsmedia. De behoefte aan kwalitatieve, betrouwbare online journalistiek neemt elke dag toe en almaar meer mensen zijn ook bereid om ervoor te betalen", benadrukt de CEO. De Persgroep telt intussen bijna 300.000 digitale abonnees en dat aantal blijft naar verluidt stijgen.

Dit jaar wil De Persgroep mooie innovaties lanceren die de verdere groei ondersteunen. "2018 is beloftevol gestart en er werden mooie resultaten geboekt, maar de absolute prioriteit blijft de verdere transformatie van de groep", aldus Van Thillo.

Meest gelezen