Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3.
Volledig scherm
Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3. © REUTERS

Topingenieur Tesla op kritiek moment met verlof "om op te laden"

Een topingenieur van de Amerikaanse fabrikant van elektrische wagens Tesla, die toeziet op de ontwikkeling van de voertuigen, heeft op een opvallend moment verlof opgenomen. Het bedrijf van ondernemer Elon Musk heeft al enige tijd te kampen met flinke productieproblemen bij zijn belangrijke Model 3 en kenners maken zich inmiddels hardop zorgen over de toekomst van de onderneming.

13 reacties

  • Marco brilmans

    6 jaar geleden
    En Lucien, Pierre, niet alleen maakt men ons wijs dat dit de CO² uitstoot verminderd.. Als je de uitstoot neemt van de fabricage voor een Tesla, zal het ecologische aspect hiervan ook in het niets verdwijnen. Allemaal propaganda en verkoopspraat. De ziekte van vele bedrijven is dat het allemaal in de nek komt van elke sleutelposities en als deze personen eindelijk eens hun verlof of overuren kunnen plannen, lijkt het alsof zij de schuld zijn van deze soort kwesties.
  • Lucien Mertens

    6 jaar geleden
    Boter aan de galg meneer Vaneylen, nochtans is de massale menselijke voortplanting inderdaad het échte probleem, deze planeet bezwijkt onder de impact van onze aantallen.
  • Pierre Vaneylen

    6 jaar geleden
    De toekomst van de elektrische wagen is overroepen. De politici stellen steeds strengere eisen waarbij ze voorbij gaan aan de realiteit om maar te zwijgen van de "groenen" Om de CO² uitstoot te verminderen en dus de opwarming van de aarde in te dijken moet de bevolkingsgroei stoppen, maak ze dat maar eens in Afrika wijs! Minder mensen is minder consumptie. Inzetten op (verplichte) geboortebeperking heeft veel meer effect dat rond te pot zitten te draaien.
  • Hendrik Patyn

    6 jaar geleden
    Een burn-out in een fabriek voor elektrische wagens. Waarschijnlijk het gevolg van de zich opstapelende problemen, en dit is niet enkel de produktie van de 3, maar ook de slechte afwerking, en de heel slechte ondersteuning na verkoop. En hoe aan 5000 wagens per week geraken, als hij nu maar aan 2200 komt, een identieke fabriek bijbouwen? Dan komt hij aan 4400, maar dit zou een bom geld kosten, en dit heeft hij nu al tekort.
  • aaron aerts

    6 jaar geleden
    Tesla is niets anders als wat Fisker Karma ooit was. Investeerders geloven in de groene droom maar het is niet reeël. Veel aandacht, maar de klassieke constructeurs mét de ervaring en kennis benen vlot bij zonder het hele circus en over kop te gaan. het is als een looprace waar diegenen die spurtent starten halverwege ingehaald worden door diegenen die hun eigen tempo lopen.