Radio 2 ook met nieuwe methodologie best beluisterde zender

door
Belga
Leestijd 1 min.

Met een marktaandeel van 30,39 procent is Radio 2 de best beluisterde zender in het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe luistercijfers van het Centrum voor Informatie over Media (CIM), die via een nieuwe methodologie gemeten werden. De luistercijfers hebben betrekking op de periode van januari tot en met april 2018. Qmusic was in die periode de tweede best beluisterde zender met een marktaandeel van 12,37 procent. De Medialaan-zender wordt gevolgd door Studio Brussel met 11,18 procent.

Op plaats vier en vijf staan MNM en Joe met een marktaandeel van respectievelijk 9,9 en 8,94 procent. Daarna komen Radio 1 (8,40 procent marktaandeel) en de derde commerciële zender in Vlaanderen, Nostalgie (6,89 procent marktaandeel). Klara haalt een marktaandeel van 2,54 procent.

De nieuwe methodologie van het CIM maakt dat de luistercijfers van de radio's in België om de twee maanden worden gepubliceerd. Onder de oude methode was dat maar drie keer per jaar. Het CIM stelt wel dat de nieuwe luistercijfers best niet vergeleken worden met de vorige golven.

bron: Belga