Door de ingreep zullen reizigers op sommige lijnen geconfronteerd worden met ouder materiaal dan gebruikelijk.
Volledig scherm
Door de ingreep zullen reizigers op sommige lijnen geconfronteerd worden met ouder materiaal dan gebruikelijk. © Photo News

NMBS past 250 Desiro-treinen aan na barsten door extreme hitte

NMBSDe voorbije weken is bij drie motorstellen van Desiro-treinen een dakkoffer opengebarsten als gevolg van de extreme hitte. Dat meldt de NMBS. Alle 250 treinen van hetzelfde type worden in de komende weken naar de ateliers gebracht om extra ventilatie aan te brengen. 

15 reacties

  • Rudi Met den Ancxt

    6 jaar geleden
    Oncomfortabele treinstellen, in niets te vergelijken met de de treinen van de jaren tachtig.
  • Fred Fourgon

    6 jaar geleden
    De Desiro is een elektrisch motorstel dat vlot koppelbaar is en erg snel kan accelereren, en daardoor voornamelijk geschikt is voor inzet als omnibus op minder lange afstanden ( comfort). Zo hoort iedereen ook eens iets positiefs over dit type trein, want het is niet omdat de NMBS dit type op een andere manier inzet dan waarvoor hij bedoeld was, dat deze trein minderwaardig zou zijn. En problemen zijn er met ELK nieuw ontwerp.
  • Daniel Paelinck

    6 jaar geleden
    Ze gaan er dus 55 niet aanpassen? Dacht dat er 305 waren waarvan 300 in dienst!
  • Emiel Vandeplas

    6 jaar geleden
    Al eens de barsten bij de directie nagekeken ?
  • Daniel Plas

    6 jaar geleden
    De mensen moeten weten dat deze treinen niet de standaard zijn die Siemens verkocht maar een NMBS versie, die op veel vlakken afweek van de verkochte versie. Zo is dit probleem geen Siemens probleem maar een NMBS probleem omdat ze alles op het dak wilden in plaats van onder het rijtuig.