Elektrische deelsteps duiken meer en meer op in Spaanse steden, zoals hier in Madrid (archieffoto).
Volledig scherm
Elektrische deelsteps duiken meer en meer op in Spaanse steden, zoals hier in Madrid (archieffoto). © REUTERS

Eerste dodelijk ongeval met elektrische step in Spanje: vrouw (40) overleeft aanrijding niet

Een aanrijding in Barcelona waarbij een vrouw levensgevaarlijke verwondingen opliep en twee weken later overleed, is het eerste dodelijke ongeval met een elektrische step in Spanje. De vrouw overleed vorige dinsdag in het ziekenhuis.  Dodelijke ongevallen met elektronische steps zijn in Europa vooralsnog uiterst zeldzaam.

6 reacties

  • Jan Sempel

    3 jaar geleden
    Idioterie ten top om deze ondingen toe te laten op de openbare weg en dan nog wel met 25 kilometer per uur , mensen vergelijken ze met E-Bike's , maar een E-bike heeft trapondersteuning en wordt niet door een motor aangedreven, dit is vragen om doden
  • Peter Van de Velde

    5 jaar geleden
    Stapvoets, dus aan vier a vijf km/uur?? Ik denk dat je aan deze snelheid al meer wankelt dan rijdt...Waar blijft de tijd van mijn step...grotere en dikkere banden, rem achteraan, zacht om te rijden en je hoefde dat ding niet op te laden!
  • Andy De Schieter

    5 jaar geleden
    Tejo Joeben: Wat u zegt klopt niet en is wettelijk in Belgie bepaald. Een elektrische step die sneller dan stapvoets rijdt, moet op het fietspad rijden. Rijd je stapvoets, dan moet je op het trottoir rijden. Dat is ook zo met een Segway, monowiel of elk ander voortbewegingstoestel. Een step is een voortbewegingstoestel en geen voertuig. Ook fietsers zonder motorondersteuning dienen zich aan de snelheid te houden en mogen ook geen 40 km/u in zone 30 rijden.
  • Joeri Geens

    5 jaar geleden
    een dodelijk ongeval & die dingen worden niet verboden, maar 1 ongeluk met een stint & die moeten weg, best bizar
  • Tejo Joeben

    5 jaar geleden
    Met een elektrische fiets met trapondersteuning mag je ook maar 25Km/u en moet je op het fietspad. Met een elektrische step, die wel zelfstandig kan rijden zonder te trappen mag je ook 25Km/u en mag je op het voetpad. Wat is hier de logica ? Bij een fiets met trapondersteuning is de beperking van 25Km/u toch aan de lage kant. Je kan immers met een gewone fiets al veel harder rijden, 40Km/u en meer zelfs.