Een beeld van de lente- en zomer 2019 show van het merk in Milaan.
Volledig scherm
Een beeld van de lente- en zomer 2019 show van het merk in Milaan. © AFP

De storm rond de racismerel van Dolce & Gabbana gaat maar niet liggen

Net-a-porter, Yoox.com, Lane Crawford en Mr Porter, enkele van de grootste spelers in de online verkoop van luxegoederen, hebben alle producten van modemerk Dolce & Gabbana uit de virtuele rekken gehaald. Die beslissing namen ze nadat het Italiaanse modehuis in opspraak kwam na een racistische marketingcampagne en uitgelekte berichten van één van de ontwerpers.

5 reacties

  • Anoniem

    5 jaar geleden
    racisme een woord om alles achter te verdoezelen
  • Philip Claeys

    5 jaar geleden
    Iemand die vrij wil zijn, die zelfs zomaar zijn recht op vrije meningsuiting opeist, dat is wel degelijk een groot racistisch schandaal. Boycotten! Afbranden! Snel het VN-migratiepact tekenen!
  • Michael Dimers

    5 jaar geleden
    Ik koop vanaf nu alleen nog maar Dolce & Gabbana !!!
  • erik vercammen

    5 jaar geleden
    Ideale name marketing, want slecht nieuws is ook nieuws. En name placement is belangrijk. Zeker in een land als China. Dus denk echt niet dat die daar onder zullen lijden. Integendeel
  • Peter Buyck

    5 jaar geleden
    In godsnaam... waarom zou een Chinees geen spaghetti mogen (proberen) eten met stokjes?