Op de prijs van de Nissan Leaf blijkt hier en daar nog wel wat rek te zitten.
Volledig scherm
PREMIUM
Op de prijs van de Nissan Leaf blijkt hier en daar nog wel wat rek te zitten. © RV

Hoe tóch nog onder laagste prijs groepsaankoop elektrische wagens te gaan: beetje onderhandelen levert al snel bijna 1.500 euro extra op

Op dag één van de groepsaankoop voor elektrische wagens die de overheid organiseerde, registreerden zich al bijna duizend geïnteresseerden. Maar doe je via samenelektrisch.be écht wel de beste koop? Niet per se, zo blijkt. Met een beetje onderhandelen, steek je al snel tot bijna 1.500 euro extra in je zak.

23 reacties

  • Jan Verstrepen

    5 jaar geleden
    Meteen een groepsaankoop voor hotel want als je met zo een elektrische auto ergens naartoe wilt mag je telkens enkele dagen hotel bij rekenen om dat ding op te laden, je kunt niet eens van de kust naar de Ardennen heen en terug.
  • imke de meester

    5 jaar geleden
    als ze nu al eens zouden beginnen met alle cruises te verbannen, dit is zuivere luxe, veel minder vluchten, elk gezin 1 auto behalve als het nodig is voor het werk, vervoer over het water te promotoren,.... de lucht zou al veel beter worden, alle bussen electrisch laten rijden ….
  • heinz wolf

    5 jaar geleden
    Der reden voor dit groepsaankoop, die wij onverantwoord vinden, is simpel:de overheid zit in de puree met haar programma. Bovenop zijn er geen voldoende hoeveelheden grondstoffen beschikbaar voor de productie van de batterijen, die bovendien uiterst milieu schadelijk zijn. Deze kunnen slechts op 2 plaatsen in de wereld ontgint worden. Africa en ik dacht ergens in Zuid-Amerika.De rest van de problemen zijn niet te tellen.
  • Johny Dierickx

    5 jaar geleden
    Elektrisch rijden? Mijn e-bike batterij gaf het na 4000 km op, prijs nieuwe batterij 600 euro!!!
  • Marc De Smet

    5 jaar geleden
    Om een succesverhaal te maken van de elektrische auto is er dringend één maatregel nodig: de batterij moet gestandardiseerd worden, en vlot verwisselbaar zijn. Vervolgens moeten de tankstations uitgerust worden met een voorraad opgeladen batterijen (alsook, idealiter, een oplaadinstallatie). Zodoende wordt het opladen een zaak voor de professionelen, en moet automobilist zich niets meer aantrekken van beperkte autonomie of beschikbare laadpalen.