Direct naar artikelinhoud
Radio

Studio Brussel probeert meubels te redden met totale transformatie

Afgelopen winter presenteerden Michèle Cuvelier, Otto-Jan Ham en Eva De Roo De Warmste Week van Studio Brussel.Beeld VRT

Op 4 februari ondergaat jongerenzender Studio Brussel een totale transformatie. Een nieuw programmaschema, verschuiving van de presentatoren en ook een nieuw logo moeten de zender opnieuw schwung geven na klappen in de luistercijfers.

StuBru begon vorig jaar even terrein te verliezen. Voor het eerst moest de zender de collega’s van MNM laten voorgaan in de luistercijfers. Ook Qmusic scoorde beter dan de zender van Jan Van Biesen. “Bomen blijven niet eindeloos doorgroeien”, klonk het toen.

Toch wordt het roer nu omgegooid. Zo wordt het 15 jaar oude rode, ovale logo van de zender vervangen. “Het oude logo was te gedateerd geworden. Te steriel, te beperkend”, zegt Nethoofd Jan Van Biesen aan Het Nieuwsblad. “Het was gewoon een stempel die overal op werd gezet. Het nieuwe logo komt in een ongelimiteerd aantal kleuren en heeft enkel het dynamische lettertype als rode draad. Het moet meer prikkelen en inspireren en het benadrukt ook dat we méér zijn dan een radiozender.”

Studio BrusselBeeld VRT

Op het nieuwe logo zijn letters met een onderbreking te zien en ook daarover is nagedacht. “We vinden die zogenaamde glitch heel muzikaal, en heel verrassend”, aldus Van Biesen. 

Hoe het nieuwe zendschema er zal uitzien is nog niet bekend.

Meer lezen

Is het merk Studio Brussel op? “Wij zijn niet in paniek”