Getty Images/iStockphoto
Volledig scherm
© Getty Images/iStockphoto

Dit vijandige woordje gebruik je beter niet in je werkmail

“Oké” of “OK”: het zijn woordjes die we dagdagelijks gebruiken om te tonen dat we ergens mee akkoord gaan. Maar als je ze in je digitale werkomgeving gebruikt zoals in chatprogramma’s als Slack, Google Chat of via e-mail, kom je blijkbaar onbewust negatief of agressief over.

6 reacties

  • Francine Weckx

    5 jaar geleden
    We kunnen het ook grappig opnemen hé mensen. Als het antwoord langer moet zijn schrijven we gewoon Okeeeeeeee. Hahaha
  • stijn mertens

    5 jaar geleden
    Het hangt er toch vanaf in welke context je dit moet zien. Wij doen het zelf soms met onze klanten ook en de klanten bij ons. Gewoon effe een mailtje tussendoor als antwoord zonder poespas van aanspreking of signatuur. Is vaak minder frustrerend dan weer te moeten bellen en misschien de andere te storen tijdens zijn/haar werk. Mailtje met ok of done. Iedereen weet waar het over gaat en hup volgende. Met tegen de 100 mails per dag zijn dat zelfs de leuke mails om te verwerken.
  • Juliette Francois

    5 jaar geleden
    Een keurige en foutloze schrijfstijl is onontbeerlijk in een professionele omgeving, ongeacht de rang. Een directeur die zulke dingen aan zijn laars lapt, moet niet rekenen op respect. Ook al mag het niet luidop gezegd worden...
  • Guy Dupont

    5 jaar geleden
    @paul de mol. Te zien aan je commentaar dien jij nog veel te leren. Hopelijk geeft jouw bedrijf opleidingen.... je kunt anders steeds bij mij terecht!
  • Paul De Mol

    5 jaar geleden
    Wat een onzin. Woorden betekenen wat ze betekenen. En sommige mensen hebben wel meer te doen dan nog meer nutteloze woorden in te tikken. OK is OK.