Himesh Patel en Ed Sheeran in 'Yesterday'.
Volledig scherm
Himesh Patel en Ed Sheeran in 'Yesterday'. © Yesterday

‘Yesterday’ doet de Beatlemania even herleven: “Als we verliefd zijn op een rockster, voelt dat voor ons brein hetzelfde als een écht lief hebben”

CelebritiesMorgen verschijnt ‘Yesterday’ in de Vlaamse bioscopen: de film over een wereld waarin The Beatles niet bestaan, maar één persoon zich nog wel al hun nummers herinnert. Die wordt natuurlijk de meest succesvolle zanger van het moment, met een leger fans aan zijn voeten. Maar hoe komt het precies dat we onze supersterren zo verafgoden? 

9 reacties

  • Amber Habex

    5 jaar geleden
    Ik ben een echte KISS soldier ja helemaal verdoofd als ze optreden, maar toch zijn er dingen die deze gasten doen of zeggen dat bij mij niet door de beugel kunnen.
  • Charlie Sieber

    5 jaar geleden
    Hetzelfde geld ook voor veel voetbalsupporters, helemaal verblind door hun club of spelers, zelden objectief, dus ook niet vaak voor rede vatbaar. Ik ken bv supporters van Feyenoord, als ze een baan krijgen aangeboden in Amsterdam weigeren ze dit 100 %, andersom precies hetzelfde. Als nuchtere man zal ik dit nooit begrijpen. Deze docu over de slachtoffers was inderdaad eenzijdig weergegeven, maar ik heb niet de indruk dat ze liegen. Maar een volwassen man die het bed deelt met kinderen ???
  • Marleen Vanbrabant

    5 jaar geleden
    Dit mag echt niet veralgemeend worden. Zoals Leo zegt: dit geldt voor sommigen onder ons. Die hebben ook een fout beeld van wat God is.
  • Gregory Diricx

    5 jaar geleden
    Ik durf zelfs wedden als zijn eigen kinderen ervoor uitkomen, dat sommige fans het alsnog niet zullen geloven...
  • Andy Verachtert

    5 jaar geleden
    De plaats van God in de hersenen ? Nog zelden zulke onzin gehoord. Mensen zijn wel geneigd om eenzijdige verhalen te geloven, ook al bevatten ze geen enkel bewijs en dienen ze enkel om de belangen van iemand te bevorderen. Ze steunen daarbij op hun "emotioneel buikgevoel", dat makkelijk te manipuleren is, zoals de reclame industrie overtuigend bewijst.