dpa
Volledig scherm
© dpa

Duitse rechter verbiedt eerste trajectcontrole van het land

De eerste trajectcontrole van Duitsland heeft maar kort geld opgeleverd. Een rechter uit Hannover noemde het meetsysteem deze week onrechtmatig. Het systeem op de B6 in Laatzen bij Hannover is door de uitspraak van de rechter met onmiddellijke ingang uitgezet. Het ministerie van Binnenlandse Zaken kan nog wel in beroep gaan.

64 reacties

  • Gaston Foubert

    5 jaar geleden
    Ik hou me altijd aan de opgegeven snelheid en kom nooit te laat; hoe zou dat komen? Trajectcontrole vind ik persoonlijk beter dan flitscamera's anders gaat men op de rem staan en eens voorbij weer volle gas.
  • Geert Tamsyn

    5 jaar geleden
    Els Pauwels, de hoeveelheid is juist een goede zaak, hoe meer verkeer, hoe lager de snelheid. Enkel op plaatsen en tijdstippen waar er weinig verkeer is, kunnen gevaarlijk hoge snelheden gehaald worden.
  • Els Pauwels

    5 jaar geleden
    Ben Strubbe niet de snelheid maar de hoeveelheid is het probleem. Waar houdt dit op? binnen 10 jaar rijden er waarschijnlijk nog 30 % meer auto's rond, wat gaan ze dan doen? een zone 10 maken ?
  • Ben Strubbe

    5 jaar geleden
    Het sprookje dat snel rijden geen risico vormt mag wel een keer doorprikt worden. Sommigen schijnen te vergeten dat er 'ooit toen er nog 60 km/uur mocht worden gereden aan een school', er toen ook aanzienlijk minder auto's rondreden. Het verkeer is een stuk drukker geworden. Snelheidsovertredingen mogen voor mijn part vertienvoudigd worden.
  • Kris Vansevenant

    5 jaar geleden
    30 jaar geleden mocht men aan 60km\U aan een school passeren. Nu heeft men trajectcontroles ingevoerd en op ongeveer hetzelfde moment de snelheid verlaagd naar 70km\u op grote wegen, zelfs waar in de verste verte geen huis te zien is. Dit heeft niets met veiligheid te zien, wel met inkomsten.