Direct naar artikelinhoud

In een nieuw kleedje

'Hema maakt gewoon bijzonder', dat is de slogan waaronder de Nederlandse winkelketen een nieuw concept lanceert. Voortaan worden producten op lage tafels aangeboden, in plaats van op rekken, zodat ze beter zichtbaar zijn. Producten worden ook vaker samen aangeboden om impulsaankopen te stimuleren. Het assortiment zou worden uitgebreid met 620 cadeau-artikelen, een assortiment dat regelmatig wordt vernieuwd en niet boven de 15 euro gaat. Ten slotte zal Hema meer inzetten op kant-en-klaarmaaltijden. Het is geen geheim dat de Nederlandse winkelketen in slechte papieren zit. 2013 was een rampjaar, de omzet daalde met meer dan 5 procent. In het eerste kwartaal van dit jaar maakte de retailer al 22 miljoen euro verlies. De concurrentie van prijsbrekers als Action speelt Hema parten. Met de restyling probeert Hema het tij te keren. Meer dan 500 Nederlandse winkels werden vernieuwd. Volgend jaar worden ook de Belgische vestigingen onder handen genomen.