Audi Brussels bouwt elektrische e-tron binnenkort ook met batterijen van Samsung
AutoDe Duitse luxewagenbouwer Audi, die in zijn fabriek in Vorst de elektrische e-tron bouwt, gaat er binnenkort ook wagens met batterijen van het Zuid-Koreaanse Samsung bouwen. Tot dusver werden batterijen van het Zuid-Koreaanse LG gebruikt.
“Audi Brussels had wel al van bij het begin de twee batterijleveranciers aangesteld”, laat de directie van de Brusselse fabriek weten.
Op berichten dat Audi Brussels de productieprognoses voor dit jaar zou verlagen door een batterijentekort, zoals L'Echo en De Tijd schrijven, wil de directie niet ingaan. "Productiecijfers worden bij ons nooit becommentarieerd", klinkt het.
Werkloosheid
Volgens de zakenkranten zullen de lagere productiecijfers - L'Echo schrijft op basis van een intern document dat dit jaar 45.242 elektrische auto's van de band rollen of ruim 10.000 minder dan gepland - zich binnenkort vermoedelijk ook vertalen in de tewerkstelling. De directie speelt volgens de kranten met het idee vier in plaats van vijf dagen te produceren, met een dag werkloosheid op vrijdag.
Vakbonden
Aan Belga laat de directie weten dat er "momenteel absoluut geen dergelijk plan" op tafel ligt. Mocht het nodig zijn, kan de productie altijd teruggeschroefd of opgedreven worden, klinkt het. "De fabriek is tot nu toe steeds heel flexibel geweest, dankzij een goede dialoog met de sociale partners. Vanuit Duitsland is er bovendien lof gekomen voor de Belgische vakbonden, voor de flexibiliteit die door de werknemers al aan de dag gelegd is in aanloop naar de productie van Audi's eerste volledig elektrische wagen."
De directie benadrukt voorts dat de Brusselse fabriek "volledig op schema zit". "De doelstellingen die we hadden voor de marktintroductievolumes in Europa en de Verenigde Staten zijn gehaald, op tijd, en in de vereiste kwaliteit en aantallen", luidt het.
Bekijk ook:
Getest: Eerste volledig elektrische Audi in ons land.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Dit zijn de complexe verkeersregels in een fietsstraat: “Ook op je speedpedelec kan je geflitst worden”
-
Independer
‘Niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen’: je ziet het vaak in parkeergarages, maar is dat ook écht zo?
We doen het voortdurend, zonder erbij na te denken: de wagen stallen in een ondergrondse parkeergarage, en dus vaak op privédomein. Maar wat als je er een ongeval hebt? En wie is verantwoordelijk bij inbraak of diefstal? Independer.be geeft een overzicht van alles wat je moet weten. -
Slim tanken kan je tot 37 cent per liter besparen: zo rijd je het goedkoopst naar je vakantiebestemming
Tanken langs de snelweg valt vaak duurder uit. Als je straks met de auto op reis gaat, loont het dus de moeite om vooraf na te gaan waar de goedkopere tankstations zich bevinden. Maar hoe doe je dat precies? En hoeveel geld kan je op die manier besparen op (weg naar) jouw bestemming? -
-
Jobat
Ontslag gekregen of genomen: op welke werkloosheidsuitkering kan je dan rekenen?
-
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
Hobbytuiniers houden hun moestuinen de komende weken maar beter goed in de gaten. Zodra de bodem begint op te warmen, het ’s nachts niet te hard afkoelt en het nu en dan blijft regenen, duiken slakken in groten getale op. Slakkenplagen zijn immers een typisch lentefenomeen. Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je het beste omgaat met slakken in de tuin. -
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
Voor de ene chauffeur voelen bergwegen als de ultieme rijervaring, voor de andere is het een enge beproeving. In verschillende landen gelden er dan ook nog eens aparte voorrangsregels. Wil je tijdens deze kronkelende klimmetjes - van Oostenrijk tot Italië - geen ergernis opwekken? Dan studeer je deze instructies best vooraf in. -
PREMIUM
“Gebruik géén afwasmiddel”: carrosserie-expert geeft advies om je auto zonder strepen of krassen Saharastof-vrij te krijgen
-
Independer
Gsm-gebruik achter het stuur: wat mag wel en wat niet?
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
De werkende Belg kan op steeds meer extraatjes rekenen: de voorbije vijf jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 10 procent toegenomen. Om welke voordelen gaat het precies (en welke zijn aan een terugval bezig)? Welke rol spelen je functie, statuut, opleiding en de sector waarin je werkt? En wat met de verschillen tussen man en vrouw? Jobat.be zocht het uit. -
PREMIUM19
De Renault 5 is terug: hoe een forse scheut nostalgie de pil van het elektrisch rijden moet helpen doorslikken
De Renault ZOË maakt plaats voor de elektrische versie van één van Renaults meest mythische modellen uit de jaren zeventig en tachtig: de R5. Een brok nostalgie, maar mét een sprong in de toekomst in de vorm van een elektrische motor én een AI-infotainment-systeem van Google. Hoeveel zal hij kosten? En waarom is de ‘Supercar' zo’n icoon? “Direct na de lancering was één koper op de drie destijds een vrouw.” -
PREMIUM
“Je merkt niet dat je met een auto van bijna 5 meter rijdt”: onze autospecialist test de nieuwe VW Passat
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGeert Tamsyn
Els Pauwels
Geert Tamsyn
Jan Verstrepen