Ons land scoort ruim boven het Europese gemiddelde wat betreft de inzameling en recyclage van batterijen. En dat mede dankzij K3. [naar artikel]
Chemiebedrijf Solvay gaat samen met de Franse afvalverwerker Veolia en de Franse wagenbouwer Renault afgedankte batterijen van elektrische voertuigen recycleren. Dat melden de verschillende bedrijven donderdag. De drie willen voor de recyclage van batterijen in een ‘gesloten kringloop’ gaan. Solvay en Veolia sloten in september al een partnerschap rond circulaire economie en batterijen van elektrische […] The post Solvay gaat batterijen recycleren voor Renault appeared first on Business AM. [naar artikel]
10:10 Solvay, Veolia en Renault bundelen de krachten om afgedankte batterijen van elektrische voertuigen in een gesloten kringloop te recycleren. [naar artikel]
In 2023 hebben de Belgen samen 3,9 miljoen kilogram -bijna 4.000 ton- lege batterijen ingeleverd, 5 procent meer dan het jaar voordien en een nieuw record. Dat blijkt uit cijfers van Bebat, de organisatie die instaat voor het verzamelen en recycleren van gebruikte batterijen. Ons land behoort tot de top in Europa. [naar artikel]
Wij Belgen zijn kampioen in het recycleren. Maar wist je dat je ook vrij eenvoudig je woonlening kan recycleren? “Je leent dan opnieuw het bedrag dat je al hebt terugbetaald, of een deel ervan”, zegt onze financieel expert Pascal Paepen. En dat heeft zo zijn voordelen, al zijn er ook valkuilen aan verbonden. De geldexpert licht toe of een wederopname van een hypotheeklening interessant is voor jou. [naar artikel]
De lidstaten van de Europese Unie hebben donderdag een nieuw regelgevend kader voor batterijen aangenomen. Industriële batterijen en batterijen van elektrische voertuigen zullen in de toekomst een “batterijpaspoort” krijgen - een elektronisch raadpleegbaar dossier met de unieke gegevens van elke individuele batterij. Dat moet die batterijen beter traceerbaar maken en bedrijven de kans geven innovatieve producten en diensten te ontwikkelen. Consumenten zullen dan weer weten welke grondstoffen in hun batterijen verwerkt zijn. [naar artikel]
Geschreven met branded content van Bebat Geen bedrijf draait zonder batterijen. Je vindt ze onder meer in afstandsbedieningen, klokken, rekenmachines, rookmelders, laptops, gereedschap of draagbare radio’s. Maar wat gebeurt er met al die batterijen als ze leeg zijn? Dan moeten ze worden ingezameld voor correcte recyclage. Een grote verantwoordelijkheid waar je als bedrijf niet alleen […] [naar artikel]
Batterijen van elektrische wagens bevatten heel wat zeldzame stoffen. Potentieel vervuilende ook. Daar goed mee omgaan is dan ook heel belangrijk. We willen geen vuilnisbelten vol oude EV-batterijen, laat staat dat er gevaarlijke stoffen in het milieu lekken. HLN Drive somt een aantal initiatieven op die bewijzen hoe innovatief we kunnen omspringen met oude batterijen. [naar artikel]
Wij Belgen zijn kampioen in het recycleren. Maar wist je dat je ook vrij eenvoudig je woonlening kan recycleren? “Je leent dan opnieuw het bedrag dat je al hebt terugbetaald, of een deel ervan”, zegt onze financieel expert Pascal Paepen. En dat heeft zo zijn voordelen, al zijn er ook valkuilen aan verbonden. De geldexpert licht toe of een wederopname van een hypotheeklening interessant is voor jou. [naar artikel]
Het Beringse recyclagebedrijf Out of Use gaat batterijen van elektrische wagens recycleren en hergebruiken. Het heeft daarvoor een meerjarencontract afgesloten met Febelauto, een erkende vzw die afgedankte voertuigen van 42 automerken beheert. [naar artikel]
Belgen zijn kampioen in afval. Niet dat we viezeriken zijn, wél dat we goed scoren in het ophalen en sorteren van afval. Het recycleren kan beter, maar ook daar wordt volop aan gewerkt. [naar artikel]
Als Vlaanderen slim anticipeert op wat er binnenkort met pensioengerechtigde batterijen van elektrische wagens en zonnepanelen moet gebeuren, dan kan dat een flinke economische boost betekenen. Volgens een studie van het Steunpunt Circulaire Economie kan de ombouw van batterijen voor elektrische wagens tot thuisbatterijen de Vlaamse economie tot zes keer meer opbrengen tegen 2030 dan enkel de recyclage ervan. [naar artikel]
Toyota gaat samenwerken met het Amerikaanse Redwood Materials, een bedrijf dat batterijen en elektrische voertuigen recycleert. Het plan is om oude, versleten accu’s op te knappen of af te breken, zodat de materialen kunnen worden hergebruikt. In hun samenwerking richten Toyota en Redwood zich op de “eerste golf van batterij-elektrische voertuigen”, die meer dan 20 […] [naar artikel]
Een rekenmachine, de brandmelder aan het plafond, een laptop, je e-bike, gezelschapsspelletjes met geluid of licht, de afstandsbediening van je automatische garagepoort … Ze worden allemaal van stroom voorzien dankzij een kleine, grote, ronde of platte batterij. Op een bepaald moment – in de nabije of iets verdere toekomst – zullen die batterijen leeg zijn […] Het bericht Wat moet ik doen met mijn (lege) batterijen? verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het recycleren van plastic wordt duurder door het toenemend gebruik van gelaagd plastic, dat niet herbruikbaar is en gescheiden moet worden van het andere plastic. [naar artikel]
Lees dit artikel: Een Belgisch huishouden bezit gemiddeld 134 batterijen Het voorbije jaar zijn in België 3.357 ton gebruikte batterijen ingeleverd. Dat betekende een daling met 7 procent tegenover het jaar voordien. Ondanks die achteruitgang, die aan de impact van de coronacrisis moet worden toegeschreven, blijft België bij de inzameling en recyclage van batterijen een Europees leider. Dat zegt Bebat, de organisatie die instaat voor […] Lees dit artikel: Een Belgisch huishouden bezit gemiddeld 134 batterijen [naar artikel]
In 2022 hebben de Belgen opnieuw massaal hun lege batterijen ingeleverd in de meer dan 24.000 Bebat-inzamelpunten. Bebat kon de teller afsluiten op 3.717 ton ingezamelde batterijen, wat neerkomt op anderhalve keer het gewicht van het Atomium. Hiermee onderscheidt België zich van zijn Europese buurlanden, die een daling vaststellen in hun inzamelactiviteiten, zo laat Bebat dinsdag weten. [naar artikel]
In 2022 hebben de Belgen opnieuw massaal hun lege batterijen ingeleverd in de meer dan 24.000 Bebat-inzamelpunten. Bebat kon de teller afsluiten op 3.717 ton ingezamelde batterijen, wat neerkomt op anderhalve keer het gewicht van het Atomium. Hiermee onderscheidt België zich van zijn Europese buurlanden, die een daling vaststellen in hun inzamelactiviteiten, zo laat Bebat dinsdag weten. [naar artikel]
HasseltMet 700.000 ton opgehaald verpakkingsafval, is België Europees kampioen. Maar het kan nog veel beter, zegt Recover, een samenwerking tussen elf afvalintercommunales en de stad Antwerpen. [naar artikel]
Gin en tonic, whisky en cola,… In de cocktailbar is mixen best oké, maar hoe zit het met het mengen van verschillende batterijen? Mag dat? Iedereen kent het wel: een rookmelder die piept omdat de batterijen bijna leeg zijn (en dat uiteraard om 2 uur´s nachts), een afstandsbediening die je orders pas opvolgt nadat je […] Het bericht Verschillende soorten batterijen mengen: doen of niet? verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Belg heeft in 2018 opnieuw een recordaantal batterijen ingezameld. Bebat, de vzw die inzet op de inzameling en recyclage van gebruikte batterijen, zamelde 3.208 ton batterijen in. Dat is 141 ton, of 5 procent, meer dan het jaar ervoor. Ons land behoort daarmee tot de absolute wereldtop in het inzamelen van gebruikte batterijen, meldt Bebat vrijdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.