Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Het Belgische cleantechbedrijf Smappee heeft dinsdag zijn EV Base voorgesteld, een slimme laadpaal voor elektrische wagens die voornamelijk gericht is naar bedrijven. [naar artikel]
Aan het Stationsplein heeft een (vracht)wagen een laadpaal voor elektrische voertuigen omvergereden. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Als een gewone wagen parkeert bij een laadpaal voor elektrische wagens, dan kan die een boete krijgen. Maar elektrische wagens die de plaats nodeloos bezet houden, riskeren dat niet. Dat moet veranderen, vindt de Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
Het zal maar gebeuren dat je elektrische wagen muurvast vastzit aan een laadpaal. Het overkwam Johnny tijdens een reis naar Frankrijk. Hij vertelt hoe hij uiteindelijk weer wegraakte, en ook Tim Briers, laadspecialist voor elektrische voertuigen, deelt handig advies. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
01:01 Koopt u een elektrische wagen, dan moet u meteen ook beslissen welke laadpaal u zult aanschaffen. Voor de meesten is dit nog onbekend terrein. Aan de hand van 8 vragen willen we u helpen bij uw keuze. [naar artikel]
Bij elektrisch rijden komen elektrische wagens en dus ook - slimme - elektrische laadpalen kijken. De vraag die heel wat mensen zich logischerwijs stellen: wat met de overschotten? Mag je overtollig opgewekte elektriciteit verkopen? En bestaat daar al een wetgeving voor? Bouwsite Livios maakt je wegwijs. [naar artikel]
De Duitse industriereus Bosch, de belangrijkste leverancier voor de Duitse auto-industrie, gaat zelf geen batterijcellen voor elektrische auto's produceren. Het concern vindt de investering te groot en economisch onverantwoord. Die beslissing maakt de Duitse de auto-industrie nu meer afhankelijk van buitenlandse leveranciers. [naar artikel]
Sinds kort zijn er in Ham drie elektrische laadpalen beschikbaar voor het opladen van je elektrische wagen. Je vindt een laadpaal aan het Heldenplein in Oostham, de parking van sportpark ’t Vlietje en de parking van De Monade. [naar artikel]
Vanaf donderdag kunnen Vlamingen die thuis geen plaats hebben voor een laadpaal voor hun elektrische wagen er eentje vragen via de Vlaamse overheid. Die maakt zich sterk dat er dan binnen het halfjaar en op maximaal 250 meter van jouw deur een paal staat. Gratis nog wel. Hoe gaat dat in z’n werk? [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners De Hasseltse ondernemer Danny Vaes heeft een slimme laadpaal voor elektrische wagens ontwikkeld die een oplossing voor mensen zonder oprit of garage moet bieden. Het nieuwe systeem is maandag in Hasselt voorgesteld, in aanwezigheid van de Vlaamse ministers Bart Somers en Lydia Peeters (Open Vld). Het nieuwe LUPYS-systeem (Line UP Your Street) ziet er in […] Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.