In vergelijking met dertien andere Europese landen reden de Belgische passagierstreinen het minst stipt in 2017. In een periode van 2012 tot 2017 deden enkel de Italiaanse treinen het minder goed dan de Belgische. Dat blijkt uit een vergelijking van het platform voor spoorinfrastructuurbeheerders in Europa (PRIME), waarover De Tijd en L’Echo vandaag berichten. Een […] Het bericht Stiptheid van Belgische treinen bij slechtste van Europa verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen op het Belgische spoornet schommelt al het hele jaar rond de 90 procent. In mei en juni werd die grens net niet gehaald, maar de stiptheid blijft wel steevast hoger liggen dan een jaar geleden. Dat blijkt vandaag uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Tijdens de maand juni reed 89 procent […] Het bericht Stiptheid treinen opnieuw onder 90 procent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De stiptheid van het binnenlands reizigersvervoer op het Belgische spoor bedroeg in oktober 86,2 procent. Het is al van 2014 geleden dat zo weinig treinen op tijd waren. Dat blijkt uit cijfers die spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel woensdag bekendmaakten. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
Ook in april bleef de stiptheid van de treinen onder de 90 procent. Ruim één op de tien treinen reed dus met vertraging, blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. Augustus 2022 was de laatste keer dat de stiptheid van Belgische treinen boven de 90 procent uitkwam, nochtans is dat het streefcijfer voor Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
De stiptheid van het binnenlands reizigersvervoer op het Belgische spoor bedroeg in oktober 86,2 procent. Het is al van 2014 geleden dat zo weinig treinen op tijd waren. Dat blijkt uit cijfers die spoorwegmaatschappij NMBS en spoornetbeheerder Infrabel woensdag bekendmaakten. [naar artikel]
De stiptheid op het Belgische spoor is in november gezakt naar een dieptepunt. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met maximaal 6 minuten [naar artikel]
Dat blijkt uit cijfers van spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel. De stiptheid van de treinen bedroeg vorig jaar 89,2 procent. Een jaar eerder was dat nog 92,6 procent, en twee jaar geleden 93,6 procent. Met andere woorden: meer dan één trein op de tien rijdt met een vertraging van minstens zes minuten. Treinen die met minder dan zes […] The post Stiptheid treinen ging achteruit in 2022 appeared first on Knack. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen in ons land liep de afgelopen maanden fors achteruit. Limburg scoort daarbij opvallend slechter dan het nationale gemiddelde. Het station van een Limburgse centrumstad is zelfs al maandenlang bij de slechtste leerlingen van de klas: maar liefst vier op de tien treinen rijden er met vertraging. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen op het Belgische spoornet bedroeg in juli 92,4 procent, tegen 88,3 procent in juli vorig jaar. Dat blijkt uit cijfers... [naar artikel]
De stiptheid op het spoor is in november nog maar eens afgenomen. Slechts 82 procent van de treinen kwam aan met minder dan 7 minuten vertraging, zo blijkt uit gegevens van de NMBS en spoornetbeheerder Infrabel. In november 2015 bedroeg de stiptheid nog 86,9 procent. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
De stiptheid van de treinen lag in februari opnieuw lager dan een jaar eerder. Als de afgeschafte treinen meegerekend worden, bedroeg de stiptheid 82,4 procent. Dat betekent dat meer dan een op de zes treinen met minstens zes minuten vertraging reed of afgeschaft werd. [naar artikel]
Uit cijfers van Infrabel, die Knack kon inkijken, blijkt dat de stiptheid van de treinen tijdens spitsuren veel slechter is dan algemeen geweten. Tijdens de week van 12 tot 16 november bleek bijvoorbeeld dat de treinen tijdens de ochtendspits een gemiddelde stiptheid hadden van nauwelijks 36,6 procent. Twee op drie treinen had tijdens de ochtendspits dus een vertraging van meer dan zes minuten. [naar artikel]
De stiptheid van de reizigerstreinen op het Belgische spoornet bedroeg in augustus net geen 91 procent, tegen 91,3 procent in augustus vorig jaar. Het is de eerste keer dit jaar dat de treinen minder stipt reden dan in dezelfde maand een jaar eerder, zo blijkt vrijdag uit gegevens op de website van spoornetbeheerder Infrabel. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.