De Tesla van een inwoner van Amsterdam hangt al twee maanden aan dezelfde openbare laadpaal, tot grote ergernis van de omwonenden. De gemeente grijpt echter niet in. “We hebben in Amsterdam een groot netwerk van laadpalen”, klinkt het in een reactie. Ook in ons land is de parkeertijd van elektrische of hybride voertuigen niet beperkt tot de tijd van het opladen. Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil daar wel verandering in brengen. [naar artikel]
Elektrisch rijden, dat is ook wel plannen, ondervinden een duizendtal eigenaars van een Tesla. Die stonden in een aparte file onderweg naar de skigebieden: een laadpaalfile. Een Tesla kan een 300-tal kilometer rijden voor u hem moet opladen aan een laadpaal. Tesla’s zijn bijzonder, in die zin dat ze een ‘Supercharger’ hebben: binnen een uurtje […] The post Tesla’s in de ‘laadpaalfile’ op weg naar skivakantie appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Tesla van een inwoner van Amsterdam hangt al twee maanden aan dezelfde openbare laadpaal, tot grote ergernis van de omwonenden. De gemeente grijpt echter niet in. “We hebben in Amsterdam een groot netwerk van laadpalen”, klinkt het in een reactie. Ook in ons land is de parkeertijd van elektrische of hybride voertuigen niet beperkt tot de tijd van het opladen. Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) wil daar wel verandering in brengen. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Tussen de verschillende laadpalen zijn er grote prijsverschillen. Een laadbeurt kan daardoor bij de ene laadpaal dubbel zo duur zijn als bij een ander. Daar zit meer achter dan alleen de snelheid waarmee de laadpaal laadt. "De kostprijs hangt vooral af van het moment waarop de laadpaal is gezet", vertelt Bart Massin van EV Belgium in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Op bovenstaande beelden is te zien hoe een lange rij Tesla’s staat aan te schuiven om hun wagen op te laden aan een laadpaal in Engeland. De wachtrijen ontstonden toen miljoenen mensen naar huis reden voor de feestdagen. In combinatie met treinstakingen zorgde dat voor heel wat problemen. Sommige Tesla-eigenaars moesten uren aanschuiven. [naar artikel]
Tesla-eigenaar Loic Le Meur had een probleem met een laadpaal in zijn buurt. Hij beslist om niet bij de pakken te blijven zitten en stuurt een tweet naar CEO Elon Musk. Resultaat: zes dagen later is het probleem constructief opgelost. “Klantendiensten zoals ze horen te zijn,” klinkt het. [naar artikel]
Wie een laadpaal installeert die een elektrische wagen stroom kan doen terugleveren aan een gebouw, kan die investering vanaf 1 januari 2023 voor maximum 8.000 euro aftrekken van zijn belastingen. Die bidirectionele laadpaal wordt daardoor financieel nog interessanter dan een klassieke thuisbatterij. [naar artikel]
07:00 Hoewel hij rondrijdt met een Tesla Model S (2015) én een Porsche Taycan 4S (2021) heeft Johan Krijgsman thuis géén laadpaal staan. ‘Nog altijd moet ik aan mensen uitleggen dat je over laden niet moet ... [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die (toekomstige) situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Tesla is niet uit het nieuws te branden. Tesla is hot. Ik ging dus maar eens kijken bij iemand die een Tesla Model S bezit en er al meer dan 50.000... [naar artikel]
Aan het Stationsplein heeft een (vracht)wagen een laadpaal voor elektrische voertuigen omvergereden. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. [naar artikel]
Dan heb je een laadpaal, maar kan je hem niet meer gebruiken omdat de app niet meer werkt. En die app is de enige toegang tot de laadpaal. Het overkomt honderden en wellicht zelfs duizenden eigenaren van een laadpaal van het merk Powerdale. “Alsof je een wasmachine koopt maar die niet meer kan gebruiken omdat de leverancier failliet is”, getuigt een gebruiker. Wat kunnen de gedupeerden nu doen? [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Wat een gemak, als je je elektrische bedrijfsauto thuis kan opladen. Gewoon ’s avonds inpluggen, om dan ’s ochtends met een volle batterij weer naar het werk te vertrekken. Zonder je ooit zorgen te moeten maken of er wel een laadpaal vrij zal zijn. Kortom: een laadpaal thuis is handig. Heel wat vragen dringen zich dan ook op als je een werknemer in die - mogelijke - situatie bent. Jobat.be beantwoordt ze voor je. [naar artikel]
Uit frustratie heeft Rudy Bonten een eigen laadpaal ontwikkeld. Deze laadpaal ziet eruit als een afvoerpijp en is bedoeld om ingezet te worden in een woonwijk. Bonten richtte het bedrijf Co-Laden op en wil zijn project verder uitrollen. Hij sprak erover met Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met Rudy Bonten: De essentie: De […] [naar artikel]
10:36 Rijdt u met een elektrische bedrijfswagen? Het is een courante praktijk dat uw werkgever dan ook in een laadpaal bij u thuis en een laadpas voorziet. Maar hoe die voordelen fiscaal behandeld worden, i... [naar artikel]
Nu we meer en meer elektrisch beginnen te rijden, is een eigen laadpaal niet langer een overbodige luxe. Gratis is de installatie natuurlijk niet. Maar wat kost het? En waar moet je rekening mee houden als je thuis een laadpaal wil installeren? Bouwsite Livios legt uit wat je moet weten. [naar artikel]
Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners De Hasseltse ondernemer Danny Vaes heeft een slimme laadpaal voor elektrische wagens ontwikkeld die een oplossing voor mensen zonder oprit of garage moet bieden. Het nieuwe systeem is maandag in Hasselt voorgesteld, in aanwezigheid van de Vlaamse ministers Bart Somers en Lydia Peeters (Open Vld). Het nieuwe LUPYS-systeem (Line UP Your Street) ziet er in […] Lees dit artikel: Hasseltse ondernemer ontwikkelt laadpaal voor rijhuisbewoners [naar artikel]
De snelste laadpaal van Vlaanderen, die vind je sinds vandaag op parking H aan de Trixxo Arena in Hasselt. Goed nieuws, toch? En toch zal bijna geen enkele bestuurder zijn auto kunnen opladen an die super-laadpaal. Hoe komt dat? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.