Vorig jaar hebben producenten en supermarkten een recordaantal producten gratis weggegeven. In totaal gaat het om meer dan 600 miljoen euro, een stijging van meer dan 25 procent tegenover twee jaar geleden. [naar artikel]
De Gentse start-up Accurat heeft deze week 1,1 miljoen euro vers kapitaal opgehaald. Het technologiebedrijf verzamelt locatiegegevens om winkels en supermarkten inzicht te geven in het gedrag van hun klanten. “Op basis daarvan passen we ons assortiment aan of gaan we bepaalde producten in de kijker plaatsen”, zegt Delhaize. [naar artikel]
Elke Belg een gratis tienrittenkaart geven zou, volgens een schatting van de NMBS, 110 miljoen euro kosten. Dat heeft minister van Begroting David... [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. [naar artikel]
We kopen steeds vaker producten met een kleinere ecologische voetafdruk. Sojamelk, vegetarische producten en bio zitten sterk in de lift. Supermarkten noteren stijgingen tot 40 procent. Dat blijkt uit een rondvraag van "De zevende dag". Die trend zal zich dit jaar verder voortzetten, denken de supermarkten. [naar artikel]
“De prijzenoorlog tussen de supermarkten, met hoge kortingen en gratis producten, moet worden gestuit”, zo vindt Vlaams Parlementslid Grete Remen (N-VA, foto). “De gratismentaliteit zorgt voor onleefbare marges, voedselverspilling en milieuvervuiling.” Remen pleit voor een aanpak naar Frans voorbeeld, waar gratis wordt verboden en er een minimummarge van 10 procent wordt ingevoerd op voedingsproducten. [naar artikel]
Albert Heijn pakt opnieuw uit met een opmerkelijke promotieactie: bij de aankoop van bepaalde producten krijg je nu liefst vijf andere producten gratis erbij. En Lidl is nu al enkele weken “goedkoper dan Lidl”. De prijzenoorlog tussen de supermarkten in ons land is ontegensprekelijk losgebarsten en zal allicht niet snel gaan liggen. “In 2022 wordt de concurrentie zo mogelijk nog scherper.” [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. [naar artikel]
Gratis levering boven de 50 euro, een dag later voor je deur, gekoeld: het Hasseltse Supervers.be geeft de meeste reguliere supermarkten in Limburg alvast het nakijken wat service betreft. De nieuwe online verswinkel biedt producten aan van zo’n twintig lokale partners in Limburg: van kaas tot verse vis of groenten. [naar artikel]
Albert Heijn pakt opnieuw uit met een opmerkelijke promotieactie: bij de aankoop van bepaalde producten krijg je nu liefst vijf andere producten gratis erbij. En Lidl is nu al enkele weken “goedkoper dan Lidl”. Nu al barst er een prijzenoorlog los tussen de supermarkten in ons land en die zal allicht niet snel gaan liggen. “In 2022 wordt de concurrentie zo mogelijk nog scherper.” [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) trok 375 miljoen euro uit om iedereen vanaf het vijfde leerjaar een gratis laptop te geven. Maar heel wat scholen rekenen de factuur door, waardoor ouders in de praktijk soms nog tot 500 euro moeten betalen. Dat blijkt uit een rondvraag van Het Nieuwsblad. Maar hoe komt dat? Is die 375 euro miljoen dan niet voldoende? [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. Dat schrijft ‘De Tijd’ vandaag op basis van onderzoek van Daltix. [naar artikel]
"Shop als een miljonair". Met deze slagzin verovert de Chinese webwinkel Temu de wereld. De app werd wereldwijd al meer dan 100 miljoen keer gedownload. In België is de app vooral bij jongeren een enorm succes. Gratis producten moeten hen over de streep trekken om klant te worden. Je betaalt die producten niet met geld, maar in ruil moet je wel gegevens van vrienden en familie aanreiken. IT-specialist Cédric Van Loon waarschuwt: "Gratis bestaat niet, want ook data is geld. Het is zelfs het nieuwe goud." [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. [naar artikel]
Grote Britse supermarkten hebben vrijdag beslist om bepaalde producten te rantsoeneren, om zo tekorten te vermijden. Ze vrezen een nieuwe stormloop op sommige producten, nu de inperkingsmaatregelen voor het coronavirus in het land weer verstrengd worden, zoals tijdens de lockdown eind maart. [naar artikel]
Spaanse supermarkten hebben de bevoegdheid gekregen om de hoeveelheid producten per klant te beperken. Dat heeft de regering woensdag beslist. Supermarkten mogen de nieuwe maatregel volgens het koninklijk besluit wel enkel nemen indien er tekorten dreigen te ontstaan, als gevolg van de oorlog in Oekraïne en de staking van Spaanse truckers. De tijdelijke regel komt er nadat er steeds meer lege rekken zijn in verschillende supermarkten doorheen het land. [naar artikel]
Een Duitse afperser heeft aan enkele supermarktketens 10 miljoen euro gevraagd. De man mengde twee weken geleden gif in babyvoeding en beweert nu hetzelfde te hebben gedaan bij 20 andere producten. Pas als hij het gevraagde geld krijgt, zegt hij in welke producten het gif zit. [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) trok 375 miljoen euro uit om elke leerling vanaf het vijfde leerjaar een laptop te geven. Gratis, dachten velen, maar in de praktijk betalen sommige ouders er ruim 500 euro voor. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Lees dit artikel: (Gratis) coronatesten kostten de belastingbetaler al 838 miljoen euro Het Belgische Rijksinstituut voor Ziekte- en Invaliditeitsverzekering (Riziv) betaalde al 838 miljoen euro voor PCR- en andere coronatesten. Dat schrijft De Tijd. Sinds het begin van de coronapandemie zijn in ons land al meer dan 18 miljoen coronatesten uitgevoerd. Het grootste deel van de kosten daarvan, betaalt het Riziv. Voor een PCR-test is dat tussen […] Lees dit artikel: (Gratis) coronatesten kostten de belastingbetaler al 838 miljoen euro [naar artikel]
Verschillende supermarkten kondigden de voorbije weken aan honderden producten goedkoper te prijzen. Dat wekt de indruk van een prijzenoorlog tussen de supermarkten. Maar dat is niet het geval. Supermarkten maakten de afgelopen weken driemaal meer producten duurder dan ze er goedkoper maakten. Dat schrijft ‘De Tijd’ vandaag op basis van onderzoek van Daltix. [naar artikel]
Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) trok 375 miljoen euro uit om elke leerling vanaf het vijfde leerjaar een laptop te geven. Gratis, dachten velen, maar in de praktijk betalen sommige ouders er ruim 500 euro voor. Dat schrijven de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Heel wat supermarkten trekken de kaart van zero waste. Ze geven stevige kortingen op producten die bijna vervallen om zo weinig mogelijk verloren te laten gaan. Daardoor kan je indrukwekkende koopjes doen. “Het onderwerp is deze week zeer populair in onze community", vertelt Gunther Devisch, beheerder van Promojagers België. Zo kwamen er honderden reacties op een post van Sam die vertelde hoe hij bij Lidl parelhoen kocht voor 0,50 euro in plaats van 12,50 euro. [naar artikel]
2+3 gratis bij Delhaize en Carrefour, en zelfs 1+3 gratis bij Albert Heijn. De supermarkten gaan tijdens de promoweken in januari nog een stap verder in hun strijd om de consument. “Toch verkopen we niet met verlies.” Hoe kan dat? [naar artikel]
2+1 gratis. 1+1 gratis. Voor het eerst ooit zet supermarktketen Colruyt gratis producten in haar folder, in de plaats van korting. Op zich verandert er niets – 1+1 gratis is net hetzelfde als 50 procent korting geven – maar toch is de impact hiervan zo groot “dat het een bitsig jaar vol harde promo’s inluidt”. [naar artikel]
2+1 gratis. 1+1 gratis. Voor het eerst ooit zet supermarktketen Colruyt gratis producten in haar folder, in de plaats van korting. Volgens experts luidt het “een bitsig jaar vol harde promo’s in.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.