Veel fietsenmakers willen niet langer fietsen herstellen uit supermarkten. Steeds meer mensen kopen die daar omdat ze dan goedkoper af zijn. De [naar artikel]
Het voorspelde lenteweer van volgend weekend zorgt voor drukte bij de fietsenmakers. Veel mensen willen nog last minute hun fiets laten herstellen of een nieuwe fiets kopen. "We hebben nog maar enkele fietsen op voorraad en die zijn ook iets duurder", zegt Dries Marichal van Vega Bike in Tielt. [naar artikel]
Wil je voor de start van het schooljaar de fietsen in orde brengen? Dan hoef je daarvoor niet altijd meer langs te gaan bij een fietsenmaker. Steeds vaker komen fietsherstellers je elektrische (bak)fiets ter plaatse herstellen, of voorzien ze een haal- en brengservice. Het serviceniveau begint stilaan dat van een autogarage te evenaren. Wies Callens van de Fietsersbond bespreekt de trends. “Met de fiets voor woon-werkverkeer wil je dat een lekke band snel opgelost is.” [naar artikel]
Veel fietsenmakers willen niet langer fietsen herstellen uit supermarkten. Steeds meer mensen kopen die daar omdat ze dan goedkoper af zijn. De [naar artikel]
Van Gingelom tot Pelt: de elektrische steps duiken tegenwoordig overal in Limburg op. Ook tijdens de coronacrisis bleef de verkoop toenemen. “Veel mensen kopen een step bij een elektrowinkel, maar komen in de problemen als die gerepareerd moet worden.” [naar artikel]
Parijs verbiedt het parkeren van steps op het voetpad en beperkt de snelheid. De nieuwe regels moeten orde scheppen in de chaos van de 20.000 steps in de Franse hoofdstad. [naar artikel]
Elektrische steps lijken in Antwerpen steeds meer hun plaats te veroveren. De deelsteps van ‘Bird’, die in oktober gelanceerd zijn, duiken overal op. Maar ook de verkoop van elektrische steps doet het erg goed. [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Steps en vooral e-steps zijn al lang geen speelgoed meer. Ze eisen steeds meer hun plaats op tussen het andere verkeer, bezorgen spoeddiensten extra werk en houden zich vaak niet aan snelheidsbeperkingen. Vorige week nog reed een bestuurder met 112 km per uur door de Annie Cordy tunnel. Toch kreeg hij geen boete. Hoe kan dat? En zijn zulke steps legaal in België? [naar artikel]
Ze zien eruit als de trottinettes (of autopeds) uit de kindertijd en je ziet ze steeds vaker: elektrische steps, kortweg e-steps. “Het is best een fijne vorm van micromobiliteit”, zegt verkeersdeskundige Mike Defresne, die 5 merken adviseert en wijst waarop je moet letten bij de aankoop van een e-step. En hoe zat het ook alweer met de wegcode? [naar artikel]
Elektrische (deel)steps worden steeds vaker gebruikt als vervoermiddel voor woon-werkverkeer. Naast de vele voordelen zijn er ook risico’s aan verbonden en bovendien zijn de verkeersregels niet altijd even duidelijk. Daarom heeft de Vlaamse Stichting Verkeerskunde een nieuwe opleiding voor stepgebruikers gelanceerd. De eersten die de opleiding mochten volgen, waren een zevental personeelsleden van de stad Mechelen. [naar artikel]
Fietsen mocht nog, maar een platte band moest u tot nu toe zelf herstellen. Daar komt vanaf 11 mei verandering in. De fietsenmakers mogen weer aan het werk, al hadden ze gehoopt om dat al een week eerder te mogen. [naar artikel]
Zondag trekken de inwoners van de Franse hoofdstad Parijs. Met een volksreferendum wil de stad het volk laten kiezen of elektrische steps al dan niet verboden moeten worden. De situatie: Parijs wil af van de e-steps. Die zorgen voor teveel overlast en problemen, zo oordeelt het stadsbestuur. Het debat is echter hevig gepolariseerd. De oplossing: […] [naar artikel]
Elektrische steps worden steeds populairder, maar gaan ook gepaard met letselongevallen en conflicten met voetgangers. Om die reden meldde het kabinet van federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) gisteren dat vanaf vrijdag 1 juli nieuwe verkeersregels voor e-steps en andere gemotoriseerde voortbewegingstoestellen ingaan. Hieronder een overzicht van de nieuwe regels. [naar artikel]
De Zweedse hoofdstad Stockholm gaat het aantal elektrische steps in de stad vanaf volgend jaar met de helft verminderen. Zo zouden de steps voor te veel overlast zorgen. Het aantal toegelaten verhuurbedrijven voor steps daalt van acht naar drie. Het cijfer steps dat vrij gebruikt kan worden zal vanaf 1 januari van 23.000 naar 12.000 dalen, met een maximum van 4.000 stuks per verhuurder. [naar artikel]
Wie moet herstellen na een operatie of een ernstige ziekte vindt steeds vaker de weg naar een zorgverblijf. [naar artikel]
Brandweerkorpsen in ons land moeten steeds vaker autobranden blussen bij hybride en elektrische wagens. Dat meldt VTM Nieuws. Het gaat vaak om... [naar artikel]
De test met deelsteps in Hasselt was de voorbije maanden een succes. Bezoekers kunnen de elektrische steps gebruiken om van aan de Trixxo arena, aan de rand van de stad, naar het centrum te rijden. De steps worden er vaker uitgeleend dan de deelfietsen. [naar artikel]
In Dilbeek heeft de politie met akkoord van het parket Halle-Vilvoorde twee illegale elektrische steps vernietigd. Eén van de twee steps haalde een snelheid van meer dan 70 kilometer per uur. De eigenaar betaalde er 1.800 euro voor. Maar niet alle elektrische steps die verkocht worden, zijn gehomologeerd om op onze wegen te rijden, zegt de politie. [naar artikel]
Is er een fietsvergoeding en is het bedrijf bereikbaar met het openbaar vervoer? Steeds vaker lijken dat factoren waar sollicitanten rekening mee houden, blijkt uit een enquête van Tempo Team. “Groene intenties en duurzaamheid spelen steeds vaker een rol in de aantrekkelijkheid van een bedrijf. [naar artikel]
18:40 Het stadsbestuur van Parijs begrenst de snelheid van elektrische steps. In parken, voetgangersgebieden en rond scholen mogen de e-steps nog maar 10 kilometer per uur. [naar artikel]
Madrid weigert de vergunningen voor drie verhuurbedrijven van elektrische steps. De toestellen moeten binnen de drie dagen uit het straatbeeld... [naar artikel]
Spin, het elektrische stepbedrijf van Ford, test een nieuw stepje dat automatisch en op afstand bestuurd kan worden. Dat meldt vaknieuwssite The Verge. Dankzij het werk van de startup Tortoise moeten de steps op afstand te controleren zijn, zodat ze niet langer hinderlijke blokkades vormen als ze teveel op één hoop op de stoep worden […] The post Spin test steps die blokkades voorkomen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Monowheels, hoverboards, segways maar vooral e-steps zijn niet meer uit het straatbeeld weg te denken. Vooral in steden. Vaak tot ergernis van andere weggebruikers. Vooral omdat die steps overal worden achtergelaten. Daarom heeft de overheid nu duidelijke spelregels vastgelegd. Zo komen er “drop off”-zones, een leeftijdsbeperking, een verbod om op het voetpad te rijden of om een passagier mee te nemen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.