Het nieuwe ontwerp voor Uplace in Machelen, omgedoopt tot de ‘Broeksite’, bevat 28 procent minder winkelruimte dan het oorspronkelijke ontwerp. Het zou ook 25 procent minder autoverkeer genereren. ‘Ik hoop echt dat dit een kans krijgt’, zegt coördinator Alexander D’Hooghe. [naar artikel]
Minder winkels, minder autoverkeer en een strak ontwerp dat de oude plannen doet verbleken. Met een afgeslankt concept voor Uplace hoopt Alexander D’Hooghe zijn naam van mirakelman opnieuw waar te maken. Maar de weerstand is groot. [naar artikel]
Ook na de komst van Uplace, het 55.000 vierkante meter grote winkelcentrum in Machelen, zal de omzet in de omliggende winkelgebieden nog stijgen. 'Uplace zal de markt niet verstoren', zeggen de promotoren op basis van een nieuwe studie die Uplace zelf bestelde. [naar artikel]
Uplace, het vastgoedproject in Machelen, legt klacht neer bij de Raad van State tegen het Brusselse project NEO. Een klacht bij de Europese Commissie wegens oneerlijke concurrentie volgt. Een nieuw hoogtepunt waarbij inmiddels ook Vlaanderen en Brussel op ramkoers zitten. [naar artikel]
Winkels verkopen al negen maanden op rij systematisch minder dan een jaar eerder. Ondanks de inflatie loopt ook de totale omzet van winkels [naar artikel]
01:00 De Vlaamse en Brusselse winkelstraten daverden de voorbije tien jaar op hun grondvesten. Het aantal winkels zakte met 15 procent. Er zijn nog 54.221 winkels in de twee regio’s, 9.703 minder dan in 200... [naar artikel]
Door de lockdown zijn er minder ongevallen, minder gewonden en minder doden in het verkeer. Maar de ongevallen die gebeuren, zijn wel twee keer dodelijker. Oorzaak: te snel rijden omdat er minder verkeer is. [naar artikel]
Minder verkeer, en een stilte die steeds oorverdovender wordt. Heeft de coronacrisis positieve effecten op ons welzijn? En vallen die effecten te meten? Hier volgt een poging. [naar artikel]
De Vlaamse en Brusselse winkelstraten daverden de voorbije tien jaar op hun grondvesten. Het aantal winkels zakte met 15 procent. Dat blijkt uit cijfers van het onderzoeksbureau Locatus waarover De Tijd bericht. Er zijn nog 54.221 winkels in de twee regio’s, 9.703 minder dan in 2009. [naar artikel]
Door de lockdown vielen er in de eerste zes maanden van dit jaar minder doden en gewonden in het verkeer dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. De ernst van de ongevallen is wel toegenomen. Hoewel er veel minder verkeer was, hebben sommige bestuurders toch beduidend grotere risico’s genomen, zegt Vias. [naar artikel]
De uitverkoop in de Brantano-winkels gaat na een woelig maar productief weekend verder, met minder geopende winkels. Met rijen tot... The post Minder Brantano’s open, met meer personeel appeared first on Business AM. [naar artikel]
De lockdown zorgde voor minder verkeer op de weg en dus ook voor minder ongevallen, zo blijkt uit cijfers van de politie. In Limburg waren er in de eerste helft van dit jaar 22 procent minder letselongevallen dan tijdens dezelfde periode vorig jaar. [naar artikel]
Ook in de Liefkenshoektunnel op de Antwerpse Ring (R2) was er dit jaar door de coronacrisis flink minder verkeer. Het vrachtverkeer viel er met 5 procent terug, het aantal personenwagens zelfs met 26 procent. Dat leidde niet alleen tot minder files, maar ook tot minder ongevallen. [naar artikel]
In de tweede week van de paasvakantie was er op werkdagen op de Vlaamse snelwegen 13,5 procent minder verkeer dan in de dezelfde week van 2019. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum maandag. Er was 22 procent minder autoverkeer, maar wel 9 procent meer vrachtverkeer. Ook waren er 39 procent minder files dan voor de coronapandemie. [naar artikel]
Nefast voor lokale handelaars en slecht voor het milieu. Het shoppingcenter Uplace in Machelen, dat bijna 200.000 vierkante meter groot moet worden en dat in 2015 winkels, kantoren en bioscopen zal omvatten, krijgt bakken kritiek. Chris Kesteloot, professor stedelijke geografie: 'Uplace staat haaks op [naar artikel]
De plannen voor mega winkelcomplex Uplace in Machelen zijn definitief opgeborgen. In de plaats komt een werk- en winkelwijk met de naam Broeklin. Verwijzend naar het gebied 'Broek' daar, én de naam van bruisende Brooklyn-wijk in New York. Dat bevestigt Jan Van Lancker, CEO van Uplace. [naar artikel]
Het Brussels verkeerslichtenplan, waarbij de verkeerslichten op de belangrijkste assen op elkaar afgestemd worden in functie van het tijdstip en de verkeersvraag, leidt tot minder file en minder luchtvervuiling. Dat meldt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (sp.a) zaterdag. Wagens moeten minder stoppen en het verkeer stroomt vlotter door. [naar artikel]
01:50 De Belgische winkels verloren tijdens de tweede verplichte coronasluiting minder omzet dan tijdens de eerste. 'Maar ze begonnen fel verzwakt aan de tweede lockdown, en de schade blijft groot.' [naar artikel]
Door de coronamaatregelen hebben we vorig jaar veel minder kilometers afgelegd met de wagen. Des te opvallender dat er iets meer snelheidsovertredingen zijn gemeten dan in het jaar daarvoor. Ook kwamen 484 mensen om in het verkeer. Omdat we nonchalanter reden. En vaak ook harder dan normaal, net omdat er zo weinig verkeer op de baan was. [naar artikel]
De burgemeester van Vilvoorde stelt dat Uplace niet alleen een bedreiging is voor de handelskern, maar ook een nefaste impact zal hebben op het verkeer. [naar artikel]
In Antwerpen vielen vorig jaar meer slachtoffers in het verkeer dan in 2015. De stijging komt vooral door het aantal lichtgewonden bij zachte weggebruikers. De Antwerpse verkeerspolitie wijst al op het gewijzigd verplaatsingsgedrag door de werven. [naar artikel]
Op de werkdagen van maandag 8 maart tot en met vrijdag 12 maart was er op de Vlaamse snelwegen 16,6 procent minder verkeer dan in de dezelfde week van 2019. Het verkeer neemt wel week na week toe. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum vandaag. Ook waren er 65 procent minder files dan voor de coronapandemie. [naar artikel]
Het Brussels verkeerslichtenplan, waarbij de verkeerslichten op de belangrijkste assen op elkaar afgestemd worden in functie van het tijdstip en de verkeersvraag, leidt tot minder file en minder luchtvervuiling. Dat meldt Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A). Wagens moeten minder stoppen en het verkeer stroomt vlotter door. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.