Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Het Nederlandse automerk Lightyear heeft het definitieve productiemodel van haar zonnecelauto onthuld. De Lightyear 0 is een ruim vijf meter lange gezinsauto met vijf vierkante meter zonnepaneel op het dak en de voorkant: daarmee, zo belooft het merk uit Helmond, moet je tot 11.000 kilometer per jaar elektrisch kunnen rijden zónder te stoppen bij een laadpaal. [naar artikel]
Laadstress, het is een ding. Ga ik de volgende laadpaal halen? Zal ze beschikbaar zijn? En hoever kan ik daarna weer rijden? De Lightyear One, een Nederlandse luxewagen, biedt mogelijk de oplossing. Dankzij de zonnepanelen op het dak zou je er maanden aan een stuk mee kunnen rijden zonder een laadpaal te moeten zoeken. [naar artikel]
De nieuwe Nederlandse startup Lightyear, onthulde vorige week zijn eerste elektrische auto op zonne-energie. Het voertuig heeft een actieradius van ongeveer 620 kilometer, waarvan 70 kilometer afkomstig is van zonne-energie. “Vandaag is de dag waar we allemaal op hebben gewacht sinds wij, vijf medeoprichters, in een keuken onze droom zaten te schetsen om de meest […] [naar artikel]
Zijn elektrische auto’s uiteindelijk echt goedkoper dan benzinewagens? En kunnen we niet gewoon met de bankkaart betalen aan de laadpaal? Onze experten geven een antwoord op jullie vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Lightyear opent zijn First come, first drive wachtlijst voor de Lightyear 2. Dat kondigde het hightechbedrijf donderdag aan op de Consumer Electronics Show (CES). Zijn tweede productiemodel wordt deels aangedreven door de zon, wat elektrisch rijden volgens het Eindhovense bedrijf toegankelijker, makkelijker en goedkoper maakt dan andere elektrische auto’s op de huidige markt. In vergelijking […] [naar artikel]
Het is toch nog even wachten op de eerste auto op zonne-energie. Het bedrijf dat de Lightyear 0 produceert, vraagt uitstel van betaling. Voor de Lightyear 2 blijven de plannen onveranderd. [naar artikel]
16:22 De Nederlandse producent van auto's op zonne-energie Lightyear is op het nippertje van een faillissement gered. Een groep van 225 geldschieters voorziet in eerste instantie 8 miljoen euro vers kapitaa... [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft gisterenavond de "Lightyear 0" voorgesteld, de eerste commerciële zonnewagen die ook effectief de weg op mag. Tot op heden werden auto's met zonnepanelen voornamelijk gemaakt om deel te nemen aan wedstrijden. De zonnewagen zal beschikbaar zijn vanaf november en heeft een prijskaartje van 250.000 euro. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks goedkoper is dan op diesel. Dat zegt Eddy Haesendonck, topman van BMW Belux. “Aan een tankstation staat bovendien de prijs per liter diesel of benzine duidelijk aangeduid, op een laadpaal is dat niet het geval”, aldus Haesendonck dinsdag. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Vanaf 1 oktober wordt het verplicht om je auto aan te sluiten op de laadpaal als je op een laadparking staat. Dat moet een creatieve manier van gratis parkeren tegengaan. [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
In Noorwegen, nochtans geen kleine olieproducent, is het marktaandeel voor volledig elektrische auto's vorig jaar spectaculair gestegen: 31,2 procent van alle nieuw verkochte auto's rijdt er nu op elektriciteit, terwijl de verkoop van diesel-, benzine- en hybride auto’s in elkaar stuikt. De Noren zijn daarmee het best scorende land ter wereld wat elektrisch rijden betreft. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
Als alle auto’s elektrisch zijn, zou het in kleine landen als België en Nederland vol moeten staan met laadpalen. Dat kan ook anders. Draadloos. [naar artikel]
De regering wil het bedrijfswagenpark de komende jaren drastisch vergroenen. Elektrisch rijden en de bijbehorende laadpalen worden daarbij erg belangrijk. Experts dringen erop aan om zo veel mogelijk voor slimme laadpalen te kiezen. In Bonheiden gaan ze -na een processie van Echternach- nog een stapje verder en hebben ze het neusje van de zalm staan: de eerste bidirectionele laadpaal. [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Binnen afzienbare tijd rijden we allemaal elektrisch. Je (toekomstige) elektrische wagen moet uiteraard regelmatig opgeladen worden. Is de installatie van een laadpaal dan een vereiste? Wat komt daar allemaal bij kijken? En welk budget moet je daarvoor voorzien? Bouwsite Livios legde vijf vragen voor aan specialist Pluginvest. [naar artikel]
Het is de vrees van velen die overwegen een elektrische wagen te kopen: kunnen we wel ver genoeg rijden zonder plots met een lege batterij te stranden? 512 bestuurders misrekenden zich dit jaar al. “Mensen moeten duidelijk nog wennen aan dat elektrisch rijden.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.