Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Een wagen die rijdt op zonne-energie. Je moet geen klimaatspijbelaar zijn om daar enthousiast over te worden. Het Nederlandse bedrijf Lightyear presenteerde vanochtend het prototype van zijn zonne-auto voor lange afstanden. ‘Ons model kan twijfels over elektrisch rijden wegnemen.’ [naar artikel]
Lightyear opent zijn First come, first drive wachtlijst voor de Lightyear 2. Dat kondigde het hightechbedrijf donderdag aan op de Consumer Electronics Show (CES). Zijn tweede productiemodel wordt deels aangedreven door de zon, wat elektrisch rijden volgens het Eindhovense bedrijf toegankelijker, makkelijker en goedkoper maakt dan andere elektrische auto’s op de huidige markt. In vergelijking […] [naar artikel]
Het Nederlandse automerk Lightyear heeft het definitieve productiemodel van haar zonnecelauto onthuld. De Lightyear 0 is een ruim vijf meter lange gezinsauto met vijf vierkante meter zonnepaneel op het dak en de voorkant: daarmee, zo belooft het merk uit Helmond, moet je tot 11.000 kilometer per jaar elektrisch kunnen rijden zónder te stoppen bij een laadpaal. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? Meer dan 10 procent van de auto’s die in 2020 in België werden ingeschreven was een hybride of elektrisch model. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2019. We maken dus snel de omslag. Toch rijzen er soms nog vragen over elektrisch rijden. Is het eigenlijk wel handig en hoeveel kost het nu om over […] Lees dit artikel: Dossier elektrisch rijden: Hoeveel kost het eigenlijk om over te schakelen op een elektrische wagen? [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt vandaag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. [naar artikel]
Elektrisch rijden is duur, het laden neemt veel tijd in beslag,… er heersen heel wat vooroordelen over EV’s. Maar vaak zijn die gebaseerd op conclusies die enkele jaren geleden waarheid waren. Welke vooroordelen over elektrisch rijden houden vandaag nog steek? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Shenzhen wil tegen eind dit jaar al zijn bussen elektrisch laten rijden. Met nog enkele weken te gaan komt dat doel in zicht. Het wordt daarmee de... [naar artikel]
Vanaf 2027 moeten nieuwe wagens elektrisch zijn. Dat is het voorstel van de Vlaamse minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). Hoeveel duurder is zo’n elektrische wagen? Kan ik zo’n wagen al tweedehands kopen? Zijn er voldoende laadpalen? En kan ik hem nu al gebruiken als thuisbatterij? We bundelden voor jou alle informatie van onze experten. [naar artikel]
Elektriciteit is niet goedkoop in België en een elektrische wagen opladen aan een publieke laadpaal maakt dat elektrisch rijden nauwelijks... [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear, fabrikant van elektrische wagens op zonnekracht, is officieel met zijn productie van start gegaan. De Nederlandse onderneming produceert de Lightyear 0 in de fabrieken van Valmet Automotive in de Finse stad Uusikaupunki. De Lightyear 0 is daarmee de eerste elektrische wagen op zonnekracht die officieel in productie is gegaan. Financiering en […] [naar artikel]
Het Nederlandse bedrijf Lightyear heeft gisterenavond de "Lightyear 0" voorgesteld, de eerste commerciële zonnewagen die ook effectief de weg op mag. Tot op heden werden auto's met zonnepanelen voornamelijk gemaakt om deel te nemen aan wedstrijden. De zonnewagen zal beschikbaar zijn vanaf november en heeft een prijskaartje van 250.000 euro. [naar artikel]
07:00 Van een van de e-pioniers van België tot een pr-consultant die pas dit jaar de overstap maakte naar elektrisch rijden: vijf fans van e-rijden delen hun ervaringen. [naar artikel]
Is een elektrische auto echt ecologischer? Kan je er ook geld mee besparen, en is elektrisch rijden op dit moment wel voor iedereen praktisch haalbaar? In deze aflevering van de podcastreeks ‘Beter leven’ onderzoeken we of een elektrische of hybride wagen een slimme keuze is, en waarop je moet letten als je er een wil aanschaffen. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten alle nieuwe auto’s in Vlaanderen elektrisch zijn. Althans: dat is het plan van de Vlaamse regering, maar nog altijd geen wet. Het neemt niet weg dat die datum met rasse schreden nadert, terwijl veel particulieren nog niet klaar zijn om de stap naar elektrisch rijden te zetten. Ze zitten immers met ontzettend veel vragen. Kan je vlot een caravan voorttrekken met een elektrisch voertuig? En waar installeer je een laadpaal als je in een appartement woont? Onze autokenner Joost Bolle beantwoordt tien prangende vragen. [naar artikel]
Vanaf 2029 moeten nieuwe wagens elektrisch zijn. Dat staat in het klimaatakkoord dat de Vlaamse regering heeft afgeklopt. Hoeveel duurder is zo’n elektrische wagen? Kan ik zo’n wagen al tweedehands kopen? Zijn er voldoende laadpalen? En kan ik hem nu al gebruiken als thuisbatterij? We bundelden voor jou alle informatie van onze experten. [naar artikel]
14:26 Het Nederlandse Lightyear, dat een wagen op zonne-energie heeft ontwikkeld, krijgt groen licht voor een doorstart. Dat is wel in een afgeslankte versie met fors minder personeel. [naar artikel]
Een Nederlandse rechter heeft Atlas Technologies, het bedrijf achter de productie van de Nederlandse zonneauto Lightyear, failliet verklaard. Dat maakt de autofabrikant zelf bekend in een persbericht. Eerder deze week had Lightyear al aangekondigd dat het de productie stopt van zijn eerste dure model (Lightyear 0). Naar schatting 600 werknemers van verliezen hun job. [naar artikel]
Straks rijden we met zijn allen elektrisch. Goed voor het klimaat, tenminste als de stroom zelf voldoende groen is, en de wagens zuinig genoeg. Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn zocht uit hoeveel CO2-uitstoot een elektrisch gereden kilometer vertegenwoordigt. Want klopt het wel dat groen rijden altijd CO2-vriendelijker is? En is ons land een goede leerling? “Eén wagen is met voorsprong de zuinigste én CO2-vriendelijkste, met een equivalent van amper 23 gram per kilometer.” [naar artikel]
Het grootste obstakel voor de Belg om elektrisch te gaan rijden is de prijs van een elektrische wagen. Dat blijkt donderdag uit de Elektrisch Rijden Monitor van mobiliteitsorganisatie Touring. The post Prijs elektrische wagen is grootste obstakel om elektrisch te rijden appeared first on Knack. [naar artikel]
16:01 Het Nederlandse autobedrijf Lightyear heeft een wachtlijst geopend voor geïnteresseerde kopers voor zijn tweede model. Maar de kandidaten zullen wel langer moeten wachten op hun wagen. [naar artikel]
Al jaren kun je horen en lezen dat het Autosalon van Brussel ‘helemaal in het teken van elektrisch rijden’ staat, maar pas met de editie 2020 wordt... [naar artikel]
Geen ontkomen aan. In de toekomst moeten we elektrisch rijden. Meer zelfs: de auto van de toekomst wordt ook ingezet in het volledige... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.