De NMBS gaat in Runkst de achterkant van het Hasseltse station toegankelijker maken voor de treinreizigers. De trappen aan de Spoorwegstraat worden verbreed en er komen een lift en luifel. De werken starten in september. [naar artikel]
Drie jaar nadat TV Limburg het probleem aankaartte in een reeks reportages en twee jaar nadat de NMBS een grondige renovatie aankondigde, ligt het station van Hasselt er nog altijd even verloederd bij. Ook vandaag moeten mensen hun zware koffers de trap opsleuren omdat de roltrappen weer maar eens defect zijn. Reizigers noemen het station de schandvlek van Hasselt. Het station is een visitekaartje dat geen enkele centrumstad zou willen afgeven. [naar artikel]
De NMBS is van plan om 11,6 miljoen euro uit te trekken voor een gedeeltelijke renovatie van het station in Hasselt. Een definitieve beslissing is er echter nog niet, blijkt uit het antwoord van minister François Bellot (MR) op een vraag van Kamerlid Wouter Raskin (N-VA). [naar artikel]
De renovatie van het station van Hasselt is al een tijdje aan de gang. Afgelopen nacht werd een nieuwe rolstrap naar perron 6 en 7 geïnstalleerd. In 2023 moet het hele station gerenoveerd zijn. [naar artikel]
Als de budgetten goedgekeurd worden zal de NMBS 11,6 miljoen euro op tafel leggen voor de renovatie van het station in Hasselt. Daarboven legt Infrabel 5 miljoen bij voor de hoognodige renovatie van het verloederde station. Dat is in schril contrast met het budget voor het station in Mechelen: binnenkort gaat de NMBS een bouwaanvraag indienen voor de bouw van een nieuw station. Prijskaartje: zo'n honderd miljoen euro. [naar artikel]
In Hasselt blijft de soap rond de renovatiewerken aan het station voortduren. Uit een vraag van burgemeester Steven Vandeput aan minister van mobiliteit François Bellot, blijkt dat de werken in Runkst drie maanden vertraging oplopen. Dit omdat de stalen overkapping voor de achterkant van het station nog niet klaar is. Ondertussen blijven de werken stilliggen, met het nodige ongemak voor de reizigers als gevolg. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De werken moeten midden 2018 beginnen, een half jaar vroeger dan gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. [naar artikel]
Het station van Hasselt hangt met spuug en behang aan elkaar en wie weet hoe lang nog. Want de werken voor de verhoging van de perrons in het station van Hasselt, die deze maand gingen beginnen, zijn uitgesteld tot zeker eind dit jaar, begin 2020. Dat heeft ACOD Spoor vernomen. Ook de werken aan de achterkant van het station liggen stil, terwijl die al eind januari klaar hadden moeten zijn. De noodtrap daar is levensgevaarlijk en heeft al voor ongevallen gezorgd. [naar artikel]
HasseltOp maandag 17 september start de langverwachte renovatie van het treinstation van Hasselt. De werken zullen ruim 19 miljoen euro kosten en tot 2023 duren. [naar artikel]
De heraanleg en uitbreiding van de parkings aan de voor- en achterkant van het station van Sint-Truiden zijn zo goed als afgerond. Afgelopen week werden de slagbomen geplaatst. Daarmee komt een einde aan het tijdperk van gratis parkeren in de buurt van het station. [naar artikel]
Op 19 augustus kon u lezen hoe 22 gezinnen van een appartementsgebouw in de Julius Vuylstekelaan op Linkeroever al zes weken zonder lift zaten. Dinsdag was het D-day, want sociale huisvestingsmaatschappij ABC beloofde dat hij gerepareerd zou worden. Bij ons bezoek om 17.30u stond de lift nog altijd stil. “Maar we doen verder tot hij ‘marcheert’”, zeiden de arbeiders van de firma De Lift. [naar artikel]
Het is nog altijd wachten op het investeringsplan 2016-2020 van zowel de NMBS als van Infrabel. Daarin is er geen sprake van een nieuw station voor Hasselt en er is zelfs geen budget voor een renovatie. Daarnaast is het vooral uitkijken naar wat Infrabel gaat doen met de elektrificatie van de verbinding Mol-Hamont. [naar artikel]
In Diest wordt het station grondig vernieuwd. De perrons worden een halve meter verhoogd, er komt een lift naar elk perron en er komt ook een nieuwe voetgangersbrug. Dit moet het station voor iedereen toegankelijk maken. De werken zouden in het najaar van 2025 afgerond moeten zijn. [naar artikel]
Het ModeMuseum in Antwerpen gaat in het eerste weekend van september 2021 opnieuw open. Het museum is al twee jaar dicht voor renovatie. De renovatie is ondertussen afgerond maar het is nog een jaartje wachten tot je het nieuwe museum kan bezoeken. De verhuis van de gigantische collectie van meer dan 30.000 kledingstukken duurt namelijk een jaar en start later deze maand. [naar artikel]
De renovatiewerken rond het station van Hasselt starten in de zomer van 2018. Voor veel gebruikers van het station mogen die zelfs eerder beginnen. Dat laten ze weten via de nieuwe Facebookgroep: ‘Red het station van Hasselt’. Die is opgericht nadat de hoofdroltrap van het station opnieuw defect werd. Leden klagen over de slechte staat van de infrastructuur: roltrappen die uitvallen, muren die afbrokkelen en schermen die niet werken zijn maar enkele punten in de lange lijst. Dat doen ze door het plaatsen van foto’s en video’s. De groep telt in enkele dagen tijd meer dan driehonderd leden. [naar artikel]
Minder dan een week nadat de hoofdroltrap in het station van Hasselt hersteld werd, viel maandagnamiddag alweer een andere roltrap stil. “De wet van Murphy”, zucht NMBS-woordvoerder Dimitri Temmerman. Intussen is er meer informatie bekend over de renovatieplannen voor het station. Als de budgetten goedgekeurd geraken, starten de werken begin 2019. Naast de 11,6 miljoen euro van de NMBS legt ook Infrabel 5 miljoen op tafel voor de aanpassing van de perrons. [naar artikel]
De NMBS-investeringscel heeft de renovatie van het station van Hasselt principieel goedgekeurd. De studies zijn al gestart zodat de werken midden 2018 kunnen aanvatten. Dat is een half jaar vroeger dan aanvankelijk gepland. Dat heeft Open Vld-Kamerlid Nele Lijnen vernomen van een hooggeplaatste bron bij de spoorwegmaatschappij. “Dit is de eerste keer dat er concreet voortgang in dit dossier wordt geboekt”, zegt Lijnen. Bij federaal minister van Mobiliteit François Bellot (MR) klinkt het enkel dat “Hasselt de nodige aandacht zal krijgen in het NMBS-investeringsplan 2017-2021”. [naar artikel]
Dat de roltrappen in het station van Hasselt het begeven, daar zijn de treinreizigers jammer genoeg stilaan gewend aan geraakt. Maar nu staan ook de klokken stil. Bovendien vallen de tegels er letterlijk van de muren, staan de perrons vol onkruid en ontbreken de aankondigingsborden van de treinen. Volgend jaar starten de renovaties, maar de reizigers zijn het nu al grondig beu. [naar artikel]
In het station van Hasselt gebeurde vanochtend rond 10 uur een aanrijding met een trein die van Hasselt naar Mol reed. Daardoor waren de perrons 2, 3 en 4 onbruikbaar. [naar artikel]
Aan de achterkant van het station in Leuven is dinsdagochtend rond acht uur een levenloos lichaam aangetroffen. [naar artikel]
De NMBS gaat na de zomervakantie op beide perrons in het station van Kiewit een lift plaatsen. Daardoor wordt het voor rolstoelgebruikers, reizigers met zware koffers en ouders met kinderwagens een stuk eenvoudiger om de trein te nemen. [naar artikel]
De politie LRH en de Stad Hasselt gaat een week lang preventieve acties organiseren aan het station in Hasselt rond fietsdiefstallen. Bijna 20% van het totaal aantal diefstallen vindt plaats in de omgeving van het station. [naar artikel]
In het station van Diest zijn de werken voor de vernieuwing van de perrons gestart. De platformen worden verhoogd en er komt een nieuwe brug met een trap en lift naar elk perron. In de herfstvakantie rijden er geen treinen tussen Aarschot en Hasselt, wel vervangbussen. [naar artikel]
Het is een oud zeer en een terugkerend probleem. Deze morgen lag de roltrap in het station van Hasselt weer uit. De hoofdroltrap, aan de ingang van de voetgangerstunnel van het station had het begeven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.