11:38 Cowboy, de Brusselse producent van elektrische fietsen, breidt uit in Europa. De hippe fietsen zijn voortaan ook te koop bij retailers als Fnac en Decathlon. [naar artikel]
01:00 Terwijl elektrische fietsen in opmars zijn wegens de coronacrisis en de plannen van steden om sneller te vergroenen, mikken de e-bikeaanbieders Cowboy en VanMoof op de hippe, welvarende Brusselaar. [naar artikel]
20:37 Het Brusselse bedrijf zal zijn hippe elektrische fietsen vanaf januari volgend jaar verkopen in de VS, een van de snelst groeiende markten voor elektrische fietsen. [naar artikel]
Cowboy, het Belgische merk van elektrische fietsen, is op zoek naar geld, maar liefst 15 miljoen euro. Volgens het bedrijf zélf om te groeien, anderen zeggen dan weer dat Cowboy op de rand van de afgrond staat. En dat zou wel degelijk een groot probleem zijn voor de tienduizenden gebruikers. [naar artikel]
04:00 Met twee nieuwe modellen moet Cowboy nog beter munt kunnen slaan uit de exploderende populariteit van elektrische fietsen. [naar artikel]
11:49 VanMoof haalt in een derde kapitaalronde een voor fietsenbouwers recordbedrag van 128 miljoen dollar op. Dat verse geld moet het mogelijk maken de komende vijf jaar minstens 10 miljoen hippe e-fietsen... [naar artikel]
18:40 De revisor van Cowboy twijfelt over het voortbestaan van de Brusselse producent van hippe elektrische stadsfietsen als niet snel vers geld wordt gevonden. 'Klassiek voor de fase waarin we als start-up... [naar artikel]
Klanten van het hippe fietsmerk VanMoof zitten met een groot probleem. De Nederlandse fabrikant is failliet verklaard. Daardoor dreigt onderhoud onmogelijk te worden. [naar artikel]
06:00 Het Franse eBikeLabs, dat software voor elektrische fietsen ontwikkelt, heeft de aanval ingezet op de Belgische fietsenfabrikant Cowboy wegens het kopiëren van technologie. [naar artikel]
17:38 De Brusselse maker van hippe elektrische stadsfietsen Cowboy zoekt in een derde financieringsronde minstens 50 miljoen dollar voor verdere uitbreidingen. [naar artikel]
Het is heerlijk fietsen met stevige wind in de rug. De Belgische e-bikeproducent Cowboy haalde zopas met een vingerknip 23 miljoen euro op bij... [naar artikel]
Cowboy, de Belgische start-up die elektrische fietsen produceert, heeft al na 12 minuten al het doel van zijn crowdfundingactie bereikt. Dat meldt... [naar artikel]
Het Brusselse Cowboy heeft een kapitaalronde van 80 miljoen dollar afgerond. Dat is de grootste tot nu toe in zijn geschiedenis. Daarmee wil de hippe fietsenproducent zich onder meer focussen op de Verenigde Staten. “Over een jaar of twee moet Amerika onze belangrijkste afzetmarkt worden”, zegt CEO Adrien Roose. [naar artikel]
VanMoof, de Nederlandse fabrikant van hippe elektrische stadsfietsen, is kopje onder gegaan. Dat roept vragen op, want klanten van het merk zitten nu in zak en as met hun fietsen die met het internet verbonden zijn. Kan je vertrouwen op fietsen van kleine fabrikanten? Hoe weet je of een fiets gemakkelijk te repareren is? En ben je niet beter af bij je lokale fietsenwinkel? [naar artikel]
06:00 Exor Seeds, een investeringsvehikel van de Fiat-familie Agnelli, stapt in het kapitaal van Cowboy. De Brusselse start-up voor elektrische fietsen haalt 23 miljoen euro op in een nieuwe kapitaalronde. [naar artikel]
00:01 Cowboy, de Brusselse bouwer van elektrische stadsfietsen, laat zijn strategie los waarbij klanten voor onderhoud alleen online en bij Cowboy zelf terechtkonden. [naar artikel]
Cowboy, het Brusselse bedrijf dat elektrische fietsen bouwt, heeft er een derde crowdfundcampagne op zitten. In totaal werd ruim 1,57 miljoen euro opgehaald bij 1.338 investeerders, meldt de startup in een persbericht. Daarmee is de campagne echter minder succesvol dan de vorige twee. [naar artikel]
VanMoof, de Nederlandse fabrikant van hippe elektrische stadsfietsen, is kopje onder gegaan. Dat roept vragen op, want klanten van het merk zitten nu in zak en as met hun fietsen die met het internet verbonden zijn. Kan je vertrouwen op fietsen van kleine fabrikanten? Hoe weet je of een fiets gemakkelijk te repareren is? En ben je niet beter af bij je lokale fietsenwinkel? [naar artikel]
Geen fietsmerk dat zo vaak het nieuws haalt als het Belgische Cowboy: de startup kwam namelijk in woelige financiële wateren terecht. Maar hoe goed rijdt een Cowboy, het merk dat de elektrische fiets cool heeft gemaakt? Onze testrijder Arno Jaspers trok op pad met de laatste generatie C4 en C4ST om te checken of de e-bike van net geen 3.000 euro zijn geld waard is. “Veel praktischer dan je van zo’n designobject zou verwachten, al vraag ik me toch af welk doelpubliek Cowboy voor ogen heeft.” [naar artikel]
Geen fietsmerk dat zo vaak het nieuws haalt als het Belgische Cowboy: de startup kwam namelijk in woelige financiële wateren terecht. Maar hoe goed rijdt een Cowboy, het merk dat de elektrische fiets cool heeft gemaakt? Onze testrijder Arno Jaspers trok op pad met de laatste generatie C4 en C4ST om te checken of de e-bike van net geen 3.000 euro zijn geld waard is. “Veel praktischer dan je van zo’n designobject zou verwachten, al vraag ik me toch af welk doelpubliek Cowboy voor ogen heeft.” [naar artikel]
Na de volledige uitverkoop van hun voorraad in 2018, vindt de Belgische start-up Cowboy de tijd rijp om het groots te zien: de ontwikkelaar van de ‘slimme’ elektrische fiets zet koers naar de internationale markt. Dat doen de drie jonge oprichters met een nieuwe versie van hun hippe tweewieler. “Een geoptimaliseerd model. Maar ook het frame is wat groter, want Duitsers en Nederlanders zijn nu eenmaal langer.” [naar artikel]
Cowboy, een Belgische start-up die elektrische fietsen produceert, heeft in een kapitaalronde tien miljoen euro opgehaald. Door die financiële injectie kan de onderneming haar activiteiten uitbreiden, waardoor een vijftigtal nieuwe werknemers aangenomen kan worden, zo heeft het bedrijf maandag meegedeeld. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.