De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. [naar artikel]
Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen Een grote groep werknemers met een bedrijfswagen ziet het niet zitten om over te schakelen op een elektrische auto, zoals de federale regering dat wil. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. De situatie vandaag. De steekproef door Securex bij 1.512 werknemers in een representatief staal van de Belgische bedrijven maakt duidelijk dat de […] Lees dit artikel: Elektrische bedrijfswagen: drie op de tien benzine- of dieselrijders niet bereid om over te stappen [naar artikel]
Uit een representatieve bevraging van HR-bedrijf Securex bij ruim 1.500 landgenoten blijkt dat drie op de tien werknemers (31 procent) geen elektrische bedrijfswagen willen. Nog eens vier op de tien (42 procent) zijn wel bereid om de overstap te wagen, zij het onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt dinsdag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59 procent aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan […] Het bericht “Zes op de tien werknemers stappen op als werkgever hen geen bedrijfswagen meer aanbiedt” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener Securex bij 1.500 Belgische werknemers. Van de respondenten met een bedrijfswagen geeft 59% aan bereid te zijn van werk te veranderen indien zijn werkgever geen wagens meer zou aanbieden. Vooral werknemers jonger dan 50 zijn hiertoe […] Het bericht Zes op de tien werknemers stappen op als bedrijfswagen wegvalt verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Belg houdt van zijn salaris- of bedrijfswagen. Dat bleek deze week nog maar eens uit twee onderzoeken. Volgens HR-dienstverlener Securex gaat 59 procent van de werknemers zelfs op zoek naar een andere baan als de baas geen auto meer aanbiedt. Opvallend is dat vooral jongere werknemers vasthouden aan de auto van de zaak. [naar artikel]
Het aantal werknemers met een bedrijfswagen blijft toenemen, met de grootste stijging bij de jongeren. Dat meldt HR-bedrijf Attentia. "Vandaag heeft bijna één op vijf werknemers een bedrijfswagen." 'Cash for car' slaat nog niet aan, zo bleek eerder al. Het principe waarbij de bedrijfswagen omgeruild kan worden voor cash, is inmiddels wel versoepeld. [naar artikel]
Vier op de tien werknemers in België vinden dat de elektrische fiets een volwaardig alternatief kan zijn voor de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit een onderzoek van Securex. De HR-dienstengroep denkt dan ook dat er een mentaliteitswijziging in het woon-werkverkeer gecreëerd kan worden, wanneer die mogelijkheid door meer bedrijven wordt aangeboden. “De verschillende fietssoorten zoals […] [naar artikel]
Drie op de tien werknemers met een bedrijfswagen (31 procent) willen niet overstappen op een elektrische bedrijfswagen. Vier op de tien zouden bereid zijn om de overstap te wagen, maar enkel onder bepaalde voorwaarden. Dat blijkt uit een bevraging van HR-dienstverlener Securex. Belangrijkste reden is dat elektrische voertuigen volgens de bevraagden niet voldoen aan hun professionele behoeften omdat ze bijvoorbeeld lange afstanden afleggen. [naar artikel]
De meerderheid van de Belgen houdt vandaag nog steeds vast aan de bedrijfswagen. Dat blijkt vandaag uit de mobiliteitsstudie van hr-dienstverlener... [naar artikel]
Negen op de tien werknemers hebben geen zin om tot hun 67 jaar te werken. Meer dan de helft vreest om medische redenen zelfs niet te kunnen werken tot hun 65ste. Dat blijkt uit een rondvraag van Securex. "De pensioenleeftijd verhogen zal niet voldoende zijn om de sociale zekerheid betaalbaar te houden als we geen werk maken van werkbaar werk", klinkt het. [naar artikel]
Een kwart van de Belgische werknemers met een contract van onbepaalde duur rijdt met een bedrijfswagen. Sinds het begin van 2019 is dat aandeel met 7 procent gestegen. Vooral in Vlaanderen en Wallonië kiezen steeds meer werknemers voor een bedrijfswagen. Het aandeel elektrische en hybride bedrijfswagens neemt toe, maar het is nog te vroeg om van een opmars te spreken. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstverlener Securex. [naar artikel]
Een kwart van de Belgische werknemers met een contract van onbepaalde duur rijdt met een bedrijfswagen. Sinds het begin van 2019 is dat aandeel met 7 procent gestegen. Vooral in Vlaanderen en Wallonië kiezen steeds meer werknemers voor een bedrijfswagen. Het aandeel elektrische en hybride bedrijfswagens neemt toe, maar het is nog te vroeg om van een opmars te spreken. Dat blijkt woensdag uit cijfers van hr-dienstverlener Securex. [naar artikel]
De Belgische werknemers staan nog niet te springen voor een elektrische bedrijfswagen. Drie op de tien willen er (nog) niet van weten. Dat blijkt uit een enquête van Securex. [naar artikel]
01:06 De alternatieven voor een salariswagen wekken weinig enthousiasme op, blijkt uit een rondvraag bij 1.500 Belgische werknemers door het hr-bedrijf Securex. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
Nog altijd zijn bijna negen op de tien bedrijfswagens dieselwagens. Slechts een op de tien rijdt op benzine. Het aandeel hybride wagens neemt bovendien slechts langzaam toe, blijkt uit cijfers van HR-dienstverlener Securex over 39.566 werknemers. [naar artikel]
Slechts een op de zes (16 procent) pendelaars met een bedrijfswagen toont interesse in de mobiliteitsvergoeding ("cash for car") zoals die... [naar artikel]
Het ‘cash for car’-systeem, waarmee Belgen hun bedrijfswagen kunnen inruilen voor een vergoeding tot 700 euro netto per maand, is geen succes. Anderhalf jaar na de invoering hebben amper 14 op de 10.000 werknemers hun bedrijfswagen ingeruild voor een geldsom. Dat meldt hr-dienstenbedrijf Acerta dinsdag, naar aanleiding van de week van de mobiliteit, op basis van loongegevens van de werknemers bij meer dan 40.000 werkgevers. [naar artikel]
Vanaf april kunnen werknemers hu bedrijfswagen inruilen voor cash. De regering Michel wil zo de werknemers uit hun bedrijfswagen krijgen. Dat kan [naar artikel]
Met een eigen mobiliteitsbudget zouden werknemers vanaf volgend jaar zelf kunnen kiezen welk transportmiddel ze verkiezen voor woon-werkverkeer, bijvoorbeeld een bedrijfswagen of openbaar vervoer. Open VLD wil daarbij een extra optie: meer nettoloon. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.