Op het proces over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een... [naar artikel]
Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Het OM eist zware boetes voor NMBS en Infrabel. [naar artikel]
Op het proces van de treinramp in Buizingen werden forse boetes geëist tegenover de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel. Tot 700.000 euro. “Effectieve boetes. Want uit de vorige straf met uitstel, bij de treinramp van Pécrot, hebben jullie dus niks geleerd”, klonk het snoeihard bij het Openbaar Ministerie. Bij de treinramp in Buizingen in 2010 kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
“De machinist reed door het rode licht en ging dus in de fout. Maar hij is slechts de laatste schakel in het hele veiligheidssysteem. NMBS en Infrabel treffen meer schuld.” Dat is het oordeel van de Brusselse politierechter, bijna tien jaar na de treinramp van Buizingen, die het leven kostte aan 19 mensen en honderden mensen verwondde. De bestuurder moet niet naar de cel, NMBS en Infrabel krijgen een monsterboete van elk 550.000 euro. “Men heeft duidelijk geen lessen getrokken uit de treinramp van Pécrot in 2001.” [naar artikel]
Meer dan acht jaar na de zware treinramp in Buizingen, zullen de NMBS, Infrabel en de treinbestuurder zich moeten verantwoorden voor de politierechter. Dat heeft de Brusselse raadkamer beslist. [naar artikel]
BrusselOp het proces van de treinramp in Buizingen, die in 2010 negentien levens eiste, zijn boetes tot 700.000 euro geëist tegen NMBS en Infrabel. “Want uit de vorige straf, bij de treinramp van Pécrot, hebben jullie niks geleerd.” [naar artikel]
“De machinist reed door het rode licht en ging dus in de fout. Maar hij is slechts de laatste schakel in het hele veiligheidssysteem. NMBS en Infrabel treffen meer schuld.” Dat is het oordeel van de Brusselse politierechter, bijna tien jaar na de treinramp van Buizingen, die het leven kostte aan 19 mensen en honderden mensen verwondde. De bestuurder moet niet naar de cel, NMBS en Infrabel krijgen een monsterboete van elk 550.000 euro. “Men heeft duidelijk geen lessen getrokken uit de treinramp van Pécrot in 2001.” [naar artikel]
13:49 Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevord... [naar artikel]
De NMBS en Infrabel krijgen zware boetes van de Brusselse politierechtbank voor de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan 19 mensen. De treinbestuurder die door een rood signaal reed, is ook schuldig, maar krijgt geen straf, zo oordeelde de rechter. [naar artikel]
‘De treinramp in Buizingen heeft duidelijk gemaakt dat de NMBS die verplichting niet nagekomen is’, zei het openbaar ministerie op het proces rond die treinramp. NMBS en Infrabel riskeren boetes van 700.000 en 650.000 euro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Voor de NMBS, die enkele jaren voordien al veroordeeld was […] Het bericht Treinramp Buizingen: OM eist celstraf van 3 jaar tegen treinbestuurder, zware boetes voor NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vandaag, na bijna tien jaar, valt het vonnis in het proces over de treinramp in Buizingen. De slachtoffers hopen dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen. Opmerkelijk: ze kijken daarbij vooral naar de NMBS en Infrabel, en in mindere mate naar de treinbestuurder die op 15 februari 2010 een rood sein zou hebben genegeerd. [naar artikel]
Vreemde wending op het proces over de treinramp in Buizingen. De spoorwegbeheerder Infrabel vraagt een schadevergoeding van zijn medebeklaagden: de treinbestuurder én de NMBS. Infrabel betwist dat het fouten heeft gemaakt die tot het zware ongeval in 2010 hebben geleid. Het bedrijf riskeert daarvoor een boete van 650.000 euro. [naar artikel]
In tegenstelling tot spoornetbeheerder Infrabel, gaat spoorwegmaatschappij NMBS niet in beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen. De NMBS zegt wel dat ze een aantal elementen uit het vonnis van de politierechtbank “met klem betwist”, maar tekent geen beroep aan “uit respect voor de slachtoffers, hun families en hun naasten”. Eerder op de […] Het bericht NMBS gaat niet in beroep tegen vonnis treinramp Buizingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Voor de NMBS, die enkele jaren voordien al veroordeeld was […] Het bericht Treinramp Buizingen: OM eist celstraf van 3 jaar tegen treinbestuurder verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse raadkamer verwijst drie verdachten in het dossier over de treinramp in Buizingen door naar de politierechtbank. Het gaat om de treinbestuurder die een rood stoplicht negeerde, Infrabel en de NMBS. [naar artikel]
In Brussel heeft de rechtbank Infrabel in beroep veroordeeld voor betrokkenheid bij de treinramp in Buizingen. De spoornetbeheerder moet een boete van 330.000 euro betalen, waarvan de helft met uitstel. Bij de treinramp in Buizingen kwamen tien jaar geleden 19 mensen om het leven. Infrabel werd eind 2019 al veroordeeld, maar ging toen in beroep tegen het vonnis. De spoornetbeheerder legt zich nu wel neer bij de veroordeling. [naar artikel]
‘Wij zijn geen slachtoffer, maar de waarheid heeft haar rechten.’ Met die woorden begon de verdediging van Infrabel een uiteenzetting over de fouten die de NMBS volgens haar maakte in de aanloop naar de treinramp in Buizingen, die 19 mensen het leven kostte. [naar artikel]
Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. [naar artikel]
Ruim tien jaar na de treinramp in Buizingen buigt de rechtbank zich weer over de zaak. Enkel Dit keer staat Infrabel nog terecht, omdat het beroep aantekende tegen een eerdere uitspraak. ‘Een dolksteek in ons hart’, zeggen de nabestaanden van de slachtoffers. Wat staat er nog op het spel? [naar artikel]
Volgens de politierechtbank reed de treinbestuurder door een rood signaal, maar liggen de zwaarste fouten voor de treinramp in Buizingen in 2010 bij de NMBS en Infrabel. Dat meldt persagentschap Belga. [naar artikel]
De spoornetbeheerder Infrabel gaat in hoger beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen, omdat de motivatie van dat vonnis de functionering van het spoornet op de helling zet. In een persbericht benadrukt Infrabel wel ook dat de beroepsprocedure geen enkel gevolg heeft voor de schadevergoedingen van de slachtoffers. De NMBS gaat niet in beroep tegen het vonnis. [naar artikel]
De drie verdachten in het dossier over de treinramp in Buizingen, een treinchauffeur, Infrabel en de NMBS, zullen zich voor de politierechtbank moeten verantwoorden. Dat heeft de Brusselse raadkamer vrijdag beslist. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.