Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
Een op de drie verkeersdoden was in 2022 een voetganger of fietser, zo blijkt uit de laatste Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal fietsdoden steeg van 74 naar 95, het hoogste aantal ooit. Bijna de helft van de fietsdoden was ouder dan 65 jaar. Vier op de tien fietsers reed met een elektrische fiets. [naar artikel]
Er waren nooit eerder zoveel fietsdoden in het verkeer als in 2019. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Ook het aantal fatale ongevallen met auto-inzittenden en voetgangers is het afgelopen jaar sterk gestegen. Het aantal fietsdoden steeg in 2019 van 84 naar 91. In Wallonië was er een verdriedubbeling, van 7 naar 21 fietsdoden. […] Het bericht Stijging in aantal verkeersdoden op Belgische wegen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Er zijn in 2019 in de provincie Antwerpen 77 verkeersdoden gevallen. In 2018 waren dat er nog 61. Vooral het aantal fietsdoden valt op. Dat is in een jaar tijd meer dan verdubbeld, van 11 naar 24. Dat is het op een na hoogste aantal sinds 2010. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
Neen, geruststellend is de stijging van het aantal nieuw besmettingen en hospitalisaties niet. Maar hoe moeten we die cijfers nu precies bekijken? ‘Dit zou een wake-upcall moeten zijn.’ [naar artikel]
Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar opnieuw is gestegen. [naar artikel]
Na vier jaar van opeenvolgende dalingen is het aantal verkeersdoden in België in de eerste drie maanden van dit jaar opnieuw gestegen. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. Opvallend is ook dat er in Wallonië meer fietsongevallen waren, terwijl er minder gefietst wordt. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. [naar artikel]
Met 85 gevallen in de jongste zeven dagen is de stad Antwerpen en haar districten onmiskenbaar koploper in het aantal besmettingen met het coronavirus. Vooral twintigers en 50-plussers lopen het virus op. “We moeten niet panikeren, maar het is een wake-upcall. Het virus is er nog en het effect van onze buitenlandse vakanties moet nog komen”, waarschuwt epidemioloog Pierre Van Damme (UAntwerpen). [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een [naar artikel]
In 2016 is het aantal verkeersdoden op Vlaamse en Brusselse wegen teruggevallen tot 640, een daling van 13 procent ten opzichte van 2015 en een historisch laag cijfer. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van het BIVV (Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid) die maandag verspreid werd. Op vlak van weekendongevallen scoort de provincie Antwerpen dan weer niet goed. [naar artikel]
De laatste maanden is het aantal verkeersdoden gestegen. Dat blijkt uit de jongste Veiligheidsbarometer van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). 'Wallonië heeft nood aan een mentaliteitswijziging', zegt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). [naar artikel]
Groen ziet de overschrijding van de stikstofnorm in Antwerpen als “de zoveelste wake-upcall” voor de stad. “Maatregelen zoals lage-emissiezone spelen hier al op in”, reageert het stadsbestuur. [naar artikel]
Minister van Financiën Amexander De Croo (Open Vld) hoopt dat de cijfers van het monitoringcomité over de begroting een "wake-upcall" betekenen... [naar artikel]
Neen, geruststellend is de stijging van het aantal nieuw besmettingen en hospitalisaties niet. Maar hoe moeten we die cijfers nu precies bekijken? ‘Dit zou een wake-upcall moeten zijn.’ [naar artikel]
Neen, geruststellend is de stijging van het aantal nieuw besmettingen en hospitalisaties niet. Maar hoe moeten we die cijfers nu precies bekijken? ‘Dit zou een wake-upcall moeten zijn.’ [naar artikel]
Een 1-1-gelijkspel tegen Hongarije. Grote teleurstelling voor ‘Les Bleus’, zo geeft ook de Franse pers aan. Zij praten over een ferme wake-upcall. “De vraagtekens blijven.” [naar artikel]
Een 1-1-gelijkspel tegen Hongarije. Grote teleurstelling voor ‘Les Bleus’, zo geeft ook de Franse pers aan. Zij praten over een ferme wake-upcall. “De vraagtekens blijven.” [naar artikel]
Onderzoeksjournalistiek van de Nederlandse media NRC en Nieuwsuur bracht een beeld van salafistische organisaties die via moskeescholen hun orthodoxe, extreme leer verspreiden bij kinderen. ‘Dit is een wake-upcall, ook voor Vlaanderen.’ Toch is er ook nuance nodig. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.