Zogenaamde “groenere diesels” - met meer dan 7 procent biocomponenten - en synthetische dieselbrandstoffen moeten fiscaal aangemoedigd worden. Dat zegt de Belgische federatie van brandstoffenhandelaars, Brafco. “Hoewel ze milieuvriendelijker zijn, worden ze nu onderworpen aan dezelfde accijnzen als fossiele brandstoffen, waardoor ze eigenlijk geen afzet vinden”, zegt algemeen directeur Johan Mattart in de marge van een symposium van Brafco over de energietransitie. [naar artikel]
14:40 De gassector en de brandstoffenhandelaars reageren woensdag gepikeerd op de plannen van de N-VA om stookolieketels en aardgas te verbieden bij nieuwbouw. Ze waarschuwen dat de consument zal moeten opd... [naar artikel]
Verscheidene brandstoffenhandelaars melden dat klanten op eigen houtje 200 euro van hun stookoliefactuur aftrekken, en zo al inspelen op de vergoeding die de federale regering heeft beloofd. "Dat is niet de bedoeling", benadrukt Brafco, de federatie van brandstoffenhandelaars. [naar artikel]
Heel wat brandstoffenhandelaars melden dat klanten op eigen houtje 200 euro van hun stookoliefactuur aftrekken en zo al inspelen op de vergoeding die de federale regering heeft beloofd. "Dat is niet de bedoeling", benadrukt Brafco, de federatie van brandstoffenhandelaars. [naar artikel]
Uit een onderzoek van de handelsfederatie Comeos blijkt dat meer en meer Belgen naar het buitenland trekken om hun boodschappen te doen. Veel producten zijn namelijk goedkoper als je ze over de grens koopt. Maar moet je accijnzen betalen op hetgeen je in het buitenland aanschaft? In het nieuws: Uit gegevens van Comeos blijkt dat […] [naar artikel]
De nieuwe meetapparaten die vervuilende, illegale diesels van de weg moeten halen, komen er dus voorlopig niet. Een beslissing van minister Lydia Peeters (Open VLD) die bij wetenschappers en deskundigen de wenkbrauwen doet fronsen. Maar waarom zijn die nieuwe meetapparaten eigenlijk nodig? Wie besliste ze in te voeren en wanneer? En hoe ernstig is het probleem van vervuilende diesels eigenlijk? Een terugblik. [naar artikel]
Het heeft geen zin om brandstoffenhandelaars te contacteren over de eenmalige korting op de stookoliefactuur van 200 euro, want de modaliteiten moeten nog vastgelegd worden. Dat zegt Johan Mattart, directeur van Brafco, de federatie van brandstoffenhandelaars. Zeker is wel dat de maximumprijzen van stookolie vanaf morgen opnieuw dalen. [naar artikel]
Tegen 2020 moeten alle dieselwagens geweerd worden uit onze steden. Volgens milieuorganisatie Greenpeace is een aanpassing van de diesels niet voldoende [naar artikel]
Een 23-jarige Hasseltse student en zijn in Suriname wonende Nederlandse oom moeten bijna 8 miljoen aan ontdoken accijnzen betalen. De twee hadden een bedrijf waarmee ze tien maanden lang de ene na de andere vrachtwagen met alcoholische dranken en bier invoerden vanuit Nederland, zonder daar accijnzen op te betalen. [naar artikel]
Een 23-jarige Hasseltse student en zijn in Suriname wonende Nederlandse oom moeten bijna 8 miljoen aan ontdoken accijnzen betalen. De twee hadden een bedrijf waarmee ze tien maanden lang de ene na de andere vrachtwagen met alcoholische dranken en bier invoerden vanuit Nederland, zonder daar accijnzen op te betalen. [naar artikel]
Brafco, de Belgische Federatie der Brandstoffenhandelaars, lanceert maandag een dringende oproep tot begrip en geduld nu het aantal bestellingen... [naar artikel]
Ikea koopt een online-dienst voor klussers. Voortaan hoeft niemand nog zelf een Billy-kast ineen te schroeven. [naar artikel]
Vanaf vandaag betaalt een gemiddeld gezin maandelijks 16,37 euro extra accijnzen op zijn energie. Anderzijds verlaagt de federale regering de btw op gas en elektriciteit definitief van 21 naar 6 procent. Dat betekent bijna 3 miljard minder inkomsten voor de overheid, stelt minister van Financiën Van Peteghem (CD&V). De accijnzen moeten dat gedeeltelijk compenseren: ze zouden dit jaar zowat 540 miljoen opbrengen. Maar hoe werken die accijnzen precies? En gelden ze voor iedereen? [naar artikel]
Zonder fundamentele bijsturing van de fiscale behandeling van biobrandstoffen in het wegtransport dreigt België de Europese doelstellingen inzake hernieuwbare energie niet te halen. Daarvoor waarschuwt Brafco, de Belgische federatie van brandstoffenhandelaars, vrijdag. Tegen 2020 moet het aandeel hernieuwbare energie in de transportsector ten minste 10 procent bedragen en tegen 2030 zal dit worden opgetrokken tot […] Het bericht Hoge accijnzen fnuiken gebruik hernieuwbare brandstoffen in wegtransport verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Toekomstig koning Philippe krijgt evenveel overheidsgeld als de huidige vorst. Hij zal echter btw en accijnzen moeten betalen op wat hij met dat geld koopt. Dat komt neer op een daling van zijn budget met 7 procent. [naar artikel]
De Belgische Federatie van Brandstoffenhandelaars (Brafco) is niet te spreken over de beslissing van de Vlaamse regering om de verkoop van... [naar artikel]
Vanaf 2019 koopt de vervoermaatschappij enkel nog bussen met een alternatieve aandrijving: hybride, op waterstof en op elektriciteit. Dat heeft de raad van bestuur van De Lijn beslist. [naar artikel]
Vanmorgen zit het kernkabinet van Vivaldi bijeen, om te bekijken of ze uit het dossier rond de accijnzen op elektriciteit en gas raken. Die accijnzen moeten er komen ter compensatie van de verlaagde btw, die van 21 naar 6 procent ging. Een voorstel daarover van minister van Financiën Vincent Van Peteghem (cd&v) zette de zaak […] [naar artikel]
De regering-De Croo heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over de aanpak van de hoge energieprijzen.Het akkoord voorziet in een tijdelijke btw-verlaging op gas en elektriciteit, een mazoutcheque van 200 euro en een verlaging van de accijnzen op diesel en benzine. [naar artikel]
De maatregelen die de Vlaamse regering wil nemen tegen stookolieketels brengen zowat 5.000 banen in gevaar. Dat zegt Brafco, de Belgische federatie van brandstoffenhandelaars. “Wij gaan dit met alle mogelijke middelen bekampen”, aldus algemeen directeur Johan Mattart. [naar artikel]
Naast een officiële kerstboodschap van koningin Elizabeth kunnen de Britten ook elk jaar rekenen op een alternatieve kerstboodschap. Die wordt uitgezonden door televisiezender Channel 4. Die wist niemand anders dan koningin Elizabeth zelf te strikken. Ze spreekt er opvallend openlijk en waagt zich zelfs aan een dansje. Het lijkt verrassend echt, maar dat is het niet. Het zijn gemanipuleerde beelden waaraan je amper nog kan zien wat echt is en wat niet. Channel 4 wil ons met deze alternatieve kerstboodschap waarschuwen voor de gevaren van fake news. [naar artikel]
Diesels die zich niet aan de normen houden, veroorzaken wereldwijd elk jaar 38.000 voortijdige sterfgevallen door de stikstofoxiden in hun uitstoot. [naar artikel]
De Belgische Federatie van Brandstoffenhandelaars (Brafco) is niet te spreken over de beslissing van de Vlaamse regering om de verkoop van... [naar artikel]
Diesels gaan de komende jaren versneld verdwijnen uit de Europese straten. Econoom Geert Noels vreest dat we miljoenen diesels gaan versassen naar Afrika. Joeri Thijs van Greenpeace antwoordt in het Radio 1-programma “De wereld vandaag” dat dit ethisch niet kan. “We mogen diesel niet uitfaseren ten koste van Afrika.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.