Om op het werk te geraken kiest de Belg de jongste jaren steeds vaker voor de fiets en de trein. [naar artikel]
Steeds meer Belgen verkiezen de fiets boven de auto om naar het werk te gaan. De wagen was vorig jaar goed voor 56 procent van de [naar artikel]
Hoewel we nog steeds erg verknocht zijn aan onze auto, kiezen we over het algemeen vaker voor een alternatief, zoals de fiets of het openbaar... [naar artikel]
Steeds meer mensen zoeken alternatieve vervoersmiddelen om te pendelen. Eén Belg op de 4 heeft zijn verplaatsingsgedrag al aangepast, eenzelfde... [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van hr-bedrijf SD Worx, waarbij in België 2.500 werknemers werden bevraagd. “Hoewel pendelaars steeds meer voor duurzamere alternatieven kiezen, ziet bijna de helft van de Belgen nog steeds geen andere optie dan met de wagen naar het werk te gaan.” [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van... [naar artikel]
De auto blijft het populairste vervoersmiddel van de Belg om naar het werk te pendelen. Dat blijkt uit het internationale mobiliteitsrapport van... [naar artikel]
Ook al staan we steeds vaker en langer stil op weg naar en van het werk (of net daarom misschien), op het vlak van mobiliteit en arbeid beweegt er... [naar artikel]
De Belg gebruikt steeds meer de fiets om naar het werk te gaan. [naar artikel]
Ruim 85% van de Limburgers gebruikt regelmatig de auto om naar het werk te gaan. Dat is veel meer dan elders in het land. Wel opvallend is dat de auto vaker wordt gecombineerd met de fiets voor het woon-werkverkeer. De bedrijfsfiets is ondertussen zo goed als een standaardoptie in de cafetariaplannen. [naar artikel]
08:42 De auto blijft voor de Belg het belangrijkste vervoermiddel om naar het werk te pendelen. Vooral in Wallonië zijn alternatieven bijna onbestaande. [naar artikel]
De cijfers van de Belgische automarkt kleuren groen, na enkele kwakkeljaren. Zowel nieuwe auto’s als tweedehandswagens vinden vlot een nieuwe eigenaar. Vooral particulieren kopen steeds vaker een occasie. Hoeveel betaal je gemiddeld voor een populaire tweedehandsauto en wat zijn de trends? Gaat de prijs straks omhoog of omlaag? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn analyseert: “De populariteit van deze merken stijgt met de minuut”. [naar artikel]
Het aantal bezoekers van het Sportpaleis dat de auto neemt, is voor het derde jaar op rij gedaald. In 2017 kwam de helft met de auto, vier op de... [naar artikel]
Renault verkocht in 2017 de meeste auto's in België. Toch kijken we steeds vaker naar de duurdere merken. BMW zag de verkoop met bijna 5 procent stijgen, Mercedes zelfs met meer dan 11 procent. Dat blijkt allemaal uit de jaarcijfers van sectorfederatie Febiac. [naar artikel]
Is er een fietsvergoeding en is het bedrijf bereikbaar met het openbaar vervoer? Steeds vaker lijken dat factoren waar sollicitanten rekening mee houden, blijkt uit een enquête van Tempo Team. “Groene intenties en duurzaamheid spelen steeds vaker een rol in de aantrekkelijkheid van een bedrijf. [naar artikel]
De Belg neemt niet graag risico’s, ook niet tijdens zijn loopbaan. Uit cijfers van Securex blijkt dat er nog steeds weinig werknemers op eigen... [naar artikel]
Pijnstillers, een neusspray of vitaminen nodig? Dan kopen we die met zijn allen steeds vaker online. Een stijging van 154 procent zelfs, op amper een jaar tijd. [naar artikel]
Files of niet: als de Belg naar het werk gaat, doet hij dat nog altijd het liefst in zijn eigen auto. 85% van de werknemers is van plan om zijn [naar artikel]
Mensen nemen vaker de auto om naar het werk te gaan dan voor de coronacrisis. Dat blijkt uit de mobiliteitsbarometer van VAB. "Mensen nemen niet alleen vaker de auto, de brandstofprijzen liggen ook een kwart hoger dan een jaar geleden", aldus woordvoerster Joni Junes. De VAB lijst enkele bezuinigingstips op en maakte een overzicht van gemeenten waar je goedkoper kan tanken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.