Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een 'geheel nieuwe uitdaging' voor de maatschappij. [naar artikel]
De populaire microblogsite Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een "geheel nieuwe uitdaging" voor de maatschappij. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op het sociale netwerk Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde... [naar artikel]
Twitter bant vanaf begin november wereldwijd politieke advertenties op zijn sociaal medium. Topman Jack Dorsey van Twitter is bang dat politieke advertenties op sociale media verkiezingen en democratische processen kunnen beïnvloeden. Hij legt in een reeks tweets ook uit dat hij vindt de kracht van een politieke boodschap verdiend moet worden. En dus niet gekocht. “Zo’n politieke boodschap wint aan kracht door de volgers van de boodschapper of retweets. Betalen voor publiek haalt die keuze weg en legt mensen perfect geoptimaliseerde en gerichte politieke berichten op.” Investeerders van Twitter reageerden slecht op de aankondiging. Het aandeel ging van het sociale medium ging omlaag. [naar artikel]
Wie toont u welke betaalde politieke boodschap en waarom? Op Facebook en Twitter is dat niet te achterhalen. Beide netwerken kondigden maatregelen aan om u meer inzicht te geven in die politieke advertenties. Alle functies komen in de volgende maanden ook naar Europa. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. [naar artikel]
Twitter stopt met het toestaan van politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey in een reeks tweets bekendgemaakt. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een “geheel nieuwe uitdaging” voor de maatschappij. Daarmee doelde hij onder meer op de beïnvloeding van verkiezingen en democratische processen. Dat gebeurt onder meer met behulp door […] Het bericht Twitter doet politieke advertenties in de ban verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Twitter bant vanaf 22 november alle politieke campagneberichten. Dat zei CEO Jack Dorsey in een reeks tweets. Volgens hem vormen politieke advertenties via internet een ‘geheel nieuwe uitdaging’ voor de maatschappij. [naar artikel]
Na Facebook en Twitter heeft nu ook Google bekendgemaakt wat het gaat doen om uitwassen van politieke advertenties tijdens verkiezingen tegen te... [naar artikel]
22:18 Twitter stopt vanaf 22 november met politieke advertenties via zijn platform. Dat heeft topman Jack Dorsey bekendgemaakt in een reeks tweets. [naar artikel]
Politieke advertenties zijn vanaf vrijdag 22 november niet meer toegestaan op Twitter. Het gaat bijvoorbeeld om betaalde reclame waarbij mensen worden opgeroepen tot het meehelpen aan een campagne of het stemmen voor een bepaalde politicus. Topman Jack Dorsey had vorige maand al aangegeven dat hij politieke advertenties in de ban wilde doen. Maar op welke […] Het bericht Politieke advertenties vanaf 22 november niet meer toegestaan op Twitter verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Facebook en Twitter staan lijnrecht tegenover elkaar in hun beleid rondom politieke advertenties op hun netwerken. Helpt een verbod zoals bij Twitter de democratie meer dan de ‘laissez faire’-benadering van Facebook? [naar artikel]
Twitter gaat binnen een paar weken weer een selectie politieke advertenties toestaan. Daarmee komt na drie jaar een einde aan een wereldwijd verbod op reclame vanuit politieke partijen, politici en kandidaten op het sociale medium. Nieuwe eigenaar Elon Musk ziet het als een volgende stap in zijn doel om “het openbare gesprek over belangrijke onderwerpen mogelijk te maken”. [naar artikel]
Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Partijvoorzitster Melissa Depraetere heeft daarover vorige week al een wetsvoorstel in de Kamer. [naar artikel]
Spotify Technology SA heeft vrijdag bekendgemaakt dat het ‘voorlopig’ gaat stoppen met politieke reclameboodschappen af te spelen. Het bedrijf achter de muziekstreamingsdienst gaat dit doen vanaf begin volgend jaar. Het is het grootste streamingplatform ter wereld, met 110 miljoen betalende gebruikers, en nog eens 140 miljoen luisteraars die de gratis versie hanteren. Om die laatste […] The post Na Twitter stopt Spotify nu ook met politieke advertenties appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook Facebook slaagt er vaak niet in om politieke advertenties te herkennen, zo blijkt uit grondig onderzoek door de KU Leuven en New York University. Sommige berichten worden niet als politieke advertenties herkend, en niet-politieke boodschappen krijgen soms onterecht wél een politiek label. Je hebt het misschien zelf gemerkt in je eigen Facebook-feed: de socialmediareus wil […] Lees dit artikel: Advertenties van Belgische partijen ontsnappen vaak aan politieke filter van Facebook [naar artikel]
De webwinkel probeert, net als Twitter, Spotify en Snapchat, om advertenties met een politieke boodschap te verbieden. Maar op zijn platform zijn nog altijd gesponsorde producten van presidentskandidaten Donald Trump, Bernie Sanders en Michael Bloomberg te vinden. Volgens de regels van Amazon zijn ‘alle producten gelinkt aan politieke campagnes, verkiezingen, politieke kwesties of publiek debat, […] The post Amazon houdt zich niet aan eigen regels rond politieke reclame appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Dat staat in een wetsvoorstel dat voorzitster Melissa Depraetere vorige week heeft ingediend in de Kamer. [naar artikel]
Facebook en Instagram geven gebruikers meer invloed op de hoeveelheid politieke advertenties die ze te zien krijgen. Het bedrijf biedt die mogelijkheid voor de twee netwerken sinds donderdag in meer dan 90 landen, waaronder ook België, naar eigen zeggen omdat gebruikers daarom gevraagd hebben. Deze advertenties helemaal uitzetten is niet mogelijk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.