Test Aankoop ging onlangs na hoe wij als consumenten denkt over onze energieleveranciers. Wat blijkt? Hoe kleiner onze energieleverancier, hoe meer... [naar artikel]
Test Aankoop ging onlangs na hoe wij als consumenten denkt over onze energieleveranciers. Wat blijkt? Hoe kleiner onze energieleverancier, hoe meer... [naar artikel]
12:13 De Britse regering overweegt noodleningen toe te kennen aan energieleveranciers. Kleine firma's die vaste prijzen hebben afgesproken met klanten, kunnen nu al niet meer leveren. [naar artikel]
Tot 476 euro per jaar, zo hoog kunnen welkomstkortingen oplopen. Energieleveranciers proberen er nieuwe klanten mee te lokken en consumenten kunnen er veel voordeel uit halen. Maar wat staat er in de kleine lettertjes? Mijnenergie.be legt uit waar je op moet letten. [naar artikel]
Eind vorig jaar waren weinig energieleveranciers tuk op nieuwe klanten. Nu de energieprijzen stevig dalen en de markten stabiliseren, ebt die terughoudendheid helemaal weg. Om klanten aan te trekken, kennen verschillende energieleveranciers fikse kortingen toe, die voor de combinatie van stroom en aardgas oplopen tot meer dan 400 euro op jaarbasis. Hoe kan je hier als consument van profiteren? En zijn alle acties wel even aantrekkelijk? Mijnenergie.be licht toe. [naar artikel]
Eind vorig jaar waren weinig energieleveranciers tuk op nieuwe klanten. Nu de energieprijzen stevig dalen en de markten stabiliseren, ebt die terughoudendheid helemaal weg. Om klanten aan te trekken, kennen verschillende energieleveranciers fikse kortingen toe, die voor de combinatie van stroom en aardgas oplopen tot meer dan 400 euro op jaarbasis. Hoe kan je hier als consument van profiteren? En zijn alle acties wel even aantrekkelijk? Mijnenergie.be licht toe. [naar artikel]
01:00 Nu tienduizenden gezinnen een nieuwe energieleverancier zoeken, botsen enkele kleinere spelers op hun limieten. Ze nemen tijdelijk geen nieuwe klanten meer aan of hanteren extra wachttijden. ‘We hebbe... [naar artikel]
Tot 476 euro per jaar, zo hoog kunnen welkomstkortingen oplopen. Energieleveranciers proberen er nieuwe klanten mee te lokken en consumenten kunnen er veel voordeel uit halen. Maar wat staat er in de kleine lettertjes? Mijnenergie.be legt uit waar je op moet letten. [naar artikel]
Er dreigen straffen tot 10.000 euro voor energieleveranciers die hun klanten te hoge voorschotten blijven opdringen. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) wil paal en perk stellen aan de praktijken van energieleveranciers die hun klanten als bank gebruiken. [naar artikel]
De Economische Inspectie opent opnieuw een onderzoek naar Mega. De kleine energieleveranciers die de markt uitdaagden zitten door de enorme vlucht van de energieprijzen zelf in de tang. De consument betaalt het gelag. [naar artikel]
01:00 De grote energieleveranciers in België zitten in slechte papieren. Terwijl ze een felle strijd voeren om klanten bij zich te houden, kampen ze met zware kosten en draaien ze al jaren met verlies. [naar artikel]
Energieleveranciers vrezen ervoor dat binnenkort een groot aantal mensen hun stroomfactuur niet meer zal kunnen betalen. “Wij hebben nu zo'n 10 procent klanten in wanbetaling of met een spreidingsplane, zegt marktleider Engie Electrabel, “en we verwachten dat dat nog zal toenemen.” [naar artikel]
De Economische Inspectie opent opnieuw een onderzoek naar Mega. De kleine energieleveranciers die de markt uitdaagden zitten door de enorme vlucht van de energieprijzen zelf in de tang. De consument betaalt het gelag. [naar artikel]
15:09 De federale ombudsdienst voor Energie sleept zes energieleveranciers voor de rechtbank, omdat ze jaarlijkse forfaitaire vergoedingen doorrekenen als klanten van energieleverancier veranderen. [naar artikel]
Test Aankoop ging onlangs na hoe wij als consumenten denkt over onze energieleveranciers. Wat blijkt? Hoe kleiner onze energieleverancier, hoe meer... [naar artikel]
Afgewimpeld bij Engie, een wachttijd van 6,5 minuten bij Luminus en bijna één uur bij Elegant. Uit een belronde van deze krant blijkt dat de zes grootste energieleveranciers er niet in slagen om hun klanten binnen een treffelijk tijdsbestek te helpen. “Het zijn uitzonderlijke tijden, maar bedrijven behandelen hun klantendiensten al veel te lang stiefmoederlijk.” [naar artikel]
Afgewimpeld bij Engie, een wachttijd van 6,5 minuten bij Luminus en bijna één uur bij Elegant. Uit een belronde van deze krant blijkt dat de zes grootste energieleveranciers er niet in slagen om hun klanten binnen een treffelijk tijdsbestek te helpen. “Het zijn uitzonderlijke tijden, maar bedrijven behandelen hun klantendiensten al veel te lang stiefmoederlijk.” [naar artikel]
13:13 Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) geeft energieleveranciers een ultimatum van een week om klanten duidelijke informatie bieden over hun factuur. Er lopen al zeven... [naar artikel]
De energieleveranciers hengelen weer intensief naar nieuwe klanten. Ze gebruiken onder meer welkomstkortingen als geliefd lokmiddel. Vooral de grote marktspelers kennen interessante voordelen toe, tot zelfs meer dan 500 euro wanneer je een contract voor aardgas en elektriciteit bij hen afsluit. Bij vaste tarieven blijven de kortingen voorlopig onbestaande of zeer beperkt. Mijnenergie.be maakt een overzicht. [naar artikel]
Volgens een nieuw Brits onderzoek zijn een derde van de werkende mensen ongelukkig tijdens de werkuren. Vooral werknemers die klanten moeten helpen zijn het minst tevreden met hun job volgens de Britse krant The Sun. De Britse jobsite ‘Fish4jobs’ vroeg aan 2.000 werknemers hoe tevreden ze zijn met hun job. Uit de resultaten blijkt dat […] Het bericht Dit zijn de jobs die je het meest ongelukkig maken verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
21:01 De torenhoge energieprijzen duwen energieleveranciers tot het uiterste. 'Alles voorfinancieren voor de klanten is heel zwaar', zegt Werner Pas van Ebem. [naar artikel]
Het leek lange tijd wel een publiek geheim, maar het wordt steeds duidelijker dat energieleveranciers in ons land niet staan te springen om nieuwe klanten aan te nemen. Dat bevestigen verschillende goedgeplaatste stemmen aan onze redactie. En dat heeft ook gevolgen voor uw energiefactuur. “We stellen vast dat het verschil tussen het goedkoopste en het duurste aanbod veel kleiner is geworden” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.