07:33 Van alle dieselwagens die op op dit moment in België rond rijden, zullen er binnen acht jaar anderhalf miljoen de stadscentra niet meer binnen mogen, berekende de VAB. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Daarom vraagt de VAB een tijdelijk gedoogbeleid. [naar artikel]
VAB kreeg dit jaar 12 procent meer oproepen van automobilisten die zonder AdBlue waren gevallen, dan vorig jaar. De pechdienst waarschuwt dieselrijders om tijdig hun AdBlue bij te vullen. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. [naar artikel]
Dieselrijders betalen in vergelijking met 2015 zowat 30 % méér belastingen. Dat berekende VAB. Kiezen voor diesel is enkel nog interessant als je voor een grote wagen kiest, erg veel kilometers rijdt of een bepaalde trekkracht nodig hebt. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. [naar artikel]
Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 Het Brussels Gewest kondigt een stapsgewijs verbod op diesel- en benzinewagens aan. Vanaf 2030 mogen dieselwagens de hoofdstedelijke regio niet meer binnen en vanaf 2035 worden ook benzinewagens verbannen. “We stappen af van verbrandingsmotoren in Brussel: dieseluitstap in 2030 en benzine-uitstap in 2035!”, zo twittert Brussels minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). Het gaat om […] Lees dit artikel: Dieselwagens mogen Brussel niet meer binnen vanaf 2030 [naar artikel]
Vanaf 2027 zal niet langer Adidas de truitjes aanleveren van de Duitse nationale voetbalploegen. Kledingconcurrent Nike zal die taak dan op zich nemen. [naar artikel]
Een trip naar de ruimte is geen verre toekomstmuziek meer. In 2027 zou ruimtehotel Voyager Station de deuren moeten openen. Het ziet eruit als een futuristisch wiel waaraan 24 modules zitten bevestigd. Dit mogen hotelgasten verwachten. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. Omdat de kennis bij de automobilisten over de LEZ zo gebrekkig is, vraagt VAB het Antwerpse stadsbestuur om een gedoogbeleid te voeren gedurende een periode van zes maanden. [naar artikel]
Meer dan 100.000 dieselrijders riskeren vanaf 1 december een rode kaart op de autokeuring. Dat blijkt uit cijfers die onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn in handen kreeg. Het gaat om eigenaars van auto’s die niet in orde zijn met hun roetfilter en nu aan een nieuwe procedure worden onderworpen. Wat verandert er juist? Wat kan je doen als je zo’n wagen hebt en hoeveel kosten mogelijke oplossingen? “Eén achterpoortje staat nog steeds wijd open.” [naar artikel]
Zal je binnenkort ook op de werkvloer moeten bewijzen dat je geen corona hebt? De vraagt dringt zich meer en meer op nu we steeds vaker het Covid Safe Ticket moeten tonen om ergens binnen te mogen. Voorlopig mogen bedrijven niet vragen of je gevaccineerd bent en ze mogen ook niet eisen dat je een coronatest ondergaat. Al gebeurt dat hier en daar wel... [naar artikel]
Mobiliteitsexperte Eva Van Eenoo (VUB) hekelt in Knack.be en op Radio 1 de stijgende populariteit van de SUV. "Iedereen die met verkeersveiligheid en duurzame mobiliteit bezig is, ziet de opkomst van SUV's met lede ogen aan", zegt ze in ‘Knack’. In navolging van de lage-emissiezones pleit zij daarom voor 'no-SUV-zones' in stadscentra of woonwijken. VAB vindt dat alvast geen goed idee. [naar artikel]
BrusselVoor de periode 2021-2027 zal Vlaanderen het met 405 miljoen euro (of 5 procent) Europese landbouwsteun minder moeten doen. Voor Wallonië gaat het om 450 miljoen euro. “Europa betaalt minder, maar eist steeds meer van de boeren. Rekening houdend met de koopkrachtverliezen kan de eindafrekening uiteindelijk oplopen tot 25 procent verlies tegen 2027. Voor de Vlaamse land- en tuinbouw dreigt dit dramatisch te worden”, reageert Luc Vanoirbeek van de Boerenbond. [naar artikel]
Meer dan 100.000 dieselrijders riskeren een rode kaart op de autokeuring. Dat blijkt uit cijfers die onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn in handen kreeg. Het gaat om eigenaars van auto’s die niet in orde zijn met hun roetfilter. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) en Traxio, de koepelfederatie van garagehouders, lichtten de veranderingen dinsdagmiddag toe. Wat verandert er juist? Wat kan je doen als je zo’n wagen hebt en hoeveel kosten mogelijke oplossingen? “Eén achterpoortje staat nog steeds wijd open.” [naar artikel]
De Duitse federale administratieve rechtbank vindt een verbod op vervuilende dieselwagens in stadscentra geen probleem. Twee lagere rechtbanken... [naar artikel]
In Spanje beweert een man al meer dan 900 dagen vast te zitten in de toekomst. Javier - die op sociale media meer dan 8 miljoen volgers heeft - claimt al sinds 2021 dat hij plots wakker werd in een ziekenhuis in Valencia in het jaar... 2027. Volgens de zelfbenoemde tijdreiziger is de mensheid dan uitgestorven en als bewijst deel hij al jaren video’s van spooksteden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.