Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Fors meer klachten over energieleveranciers

20/12/2019 - 06:31
"De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Fors meer klachten over agressieve energieleveranciers (03/01/2020 - De Tijd)

12:17 De federale ombudsdienst voor energie krijgt veel meer klachten over de dubieuze verkooppraktijken van sommige energieleveranciers. Vooral Essent scoort slecht. [naar artikel]


2. Fors meer klachten over louche verkooppraktijken energieleveranciers, Essent spant de kroon (20/12/2019 - Het Belang van Limburg)

De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. [naar artikel]


3. Meer en meer energieleveranciers maken zich schuldig aan wanpraktijken (27/01/2022 - Express)

Door de stijgende energieprijzen heeft de ombudsman Energie het aantal klachten over energieleveranciers fors zien toenemen. Meer dan eens komen er klachten binnen over een leverancier die zich schuldig maakt aan wanpraktijken. De stijgende energieprijzen hadden vorig jaar al een impact op het aantal klachten dat de Ombudsman Energie ontvangt. De ombudsdienst heeft vorig jaar […] [naar artikel]


4. Steeds minder klachten over energieleveranciers (28/03/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven. [naar artikel]


5. Klachten over energieleveranciers gaan meer en meer over dubieuze verkooppraktijken (03/05/2018 - VRT NWS)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]


6. Aantal klachten over energieleveranciers sterk gedaald (27/03/2023 - Het Belang van Limburg)

Het aantal klachten over energieleveranciers is in het laatste kwartaal van 2022 stevig gedaald. Dat blijkt uit de meest recente cijfers die de Vlaamse energieregulator VREG heeft vrijgegeven. [naar artikel]


7. Al 526 klachten over agressieve verkooptactieken energieleveranciers (07/11/2022 - Het Laatste Nieuws)

In de eerste acht maanden van dit jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers, dubbel zoveel als in heel 2019. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]


8. Klachten over rusthuizen stijgen fors (23/08/2018 - De Morgen)

Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft Gazet van Antwerpen. [naar artikel]


9. Stortvloed aan klachten over verkooptechnieken energieleveranciers: “Verbied deur-aan-deurverkoop” (03/01/2020 - Het Laatste Nieuws)

De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 7.055 klachten ontvangen. Dat zijn er 5 procent meer dan in 2018, en het hoogste aantal... [naar artikel]


10. Vier tot vijf klachten per dag bij ombudsman voor energie over fouten bij verhuis, klant getuigt: “Ik sta machteloos” (13/04/2023 - Gazet van Antwerpen)

De ombudsman voor energie krijgt elke dag vier tot vijf klachten over fouten in afrekeningen bij een verhuis. Hij verwijst onder meer naar een informaticasysteem, dat alle energieleveranciers sinds anderhalf jaar gebruiken en dat nog steeds gebreken vertoont. Maar ook de hoge werklast bij energieleveranciers speelt een rol. [naar artikel]


11. Aantal klachten in stijgende lijn: De Bleeker eist meer transparantie van energieleveranciers (08/09/2022 - Het Laatste Nieuws)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) wil energieleveranciers dwingen om transparanter te zijn over hun voorschotten en tarieven. Ook moeten de opmaak van de eindfactuur en eventuele terugbetalingen sneller gebeuren. "Het is uit den boze dat de consument bank gaat spelen en renteloze leningen geeft aan energieleveranciers doordat hij maanden moet wachten op zijn terugbetaling", zegt De Bleeker donderdag. [naar artikel]


12. Staatssecretaris De Bleeker stelt ultimatum aan hardleerse energieleveranciers: “Los het op of er komen boetes” (16/10/2022 - Het Nieuwsblad)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker wil de druk op energieleveranciers opvoeren. Na meer dan 1.600 klachten bij de FOD Economie wil ze dat de problemen opgelost worden, anders kunnen bijkomende juridische stappen volgen. Dat meldt ze in een persbericht. [naar artikel]


13. Fors meer klachten over malafide verkooppraktijken binnen de energiesector (11/03/2019 - VRT NWS)

Er zijn fors meer klachten over verkooppraktijken binnen de energiesector. Het gaat dan onder meer over de deur-aan-deurverkoop van energiecontracten. In 2018 gaat het om 483 klachten. Dat is een stijging van 13 procent ten opzichte van 2017 en zelfs dubbel zoveel als in 2016. In "De inspecteur" op Radio 2 getuigt een dochter hoe haar moeder van 92 nietsvermoedend een contract krijgt aangesmeerd. Eric Houtman, de ombudsman in de energiesector, reageert niet verwonderd. [naar artikel]


14. Klachten over woonzorgcentra en rusthuizen fors gestegen: bewoners moeten te lang wachten op toiletbezoek en verzorging (22/08/2018 - Het Nieuwsblad)

Het aantal klachten over woonzorgcentra en rusthuizen is fors gestegen. De Woonzorglijn, waar bewoners, hun familie en personeel terechtkunnen, noteerde vorig jaar 227 gegronde klachten. In 2015 ging het nog om 91 klachten. Dat schrijft de Gazet van Antwerpen woensdag. [naar artikel]


15. Besparen in 2022 - "Kies niet meer voor aardgas en beperk je verbruik", zo kun je op je energiefactuur besparen (06/01/2022 - VRT NWS)

500 euro meer, 700 euro meer, 1000 euro meer... Wie een energiecontract met een variabel tarief heeft, zag zijn factuur het voorbije jaar fors stijgen. Een aantal energieleveranciers pasten voorschotfacturen eenzijdig aan, verschillende energieleveranciers gingen failliet en er kwam een groepsaankoop zonder resultaat. [naar artikel]


16. Na recordaantal klachten: Ombudsman Energie wil vergelijken energieleveranciers gemakkelijker maken (04/02/2020 - Het Laatste Nieuws)

De Ombudsdienst voor Energie van de federale overheid ontving vorig jaar een recordaantal klachten. Opvallend daarbij zijn de vele klachten rond... [naar artikel]


17. Ombudsman Energie ontvangt 5 procent meer klachten, vooral aantal dubieuze verkooppraktijken energieleveranciers piekt (03/01/2020 - VRT NWS)

In het voorbije jaar ontving de federale Ombudsdienst voor Energie 7.055 klachten, vijf procent meer dan in 2018 en het hoogste cijfer van de afgelopen vijf jaar. De klachten gingen vooral over verkooppraktijken en over meterproblemen, al jaren de klassiekers onder de energieklachten. [naar artikel]


18. Meer dan 50 telefonische meldingen per dag rond onbereikbaarheid energieleveranciers: wat kan de Ombudsdienst voor jou betekenen? (18/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]


19. "Meer dan 50 telefonische meldingen per dag rond onbereikbaarheid energieleveranciers": wat de Ombudsdienst voor jou kan betekenen (18/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

In tijden van exploderende energieprijzen is alle informatie welkom. Toch blijken veel energieleveranciers vandaag moeilijk te contacteren. De Ombudsdienst voor Energie ontving dit jaar al meer dan 8.500 telefonische oproepen en 3.556 schriftelijke klachten rond onbereikbare klantendiensten. Bij wie klop je in dat geval best aan? Mijnenergie.be zocht het uit. [naar artikel]


20. Klanttevredenheid energieleveranciers keldert: enkel deze twee spelers konden maximale score behouden (03/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

Het aantal klachten over energieleveranciers nam het voorbije jaar sterk toe. Dat blijkt uit de evolutie van de klachtenindicator van de Vlaamse energieregulator VREG en de Federale Ombudsdienst Energie. Waar in april 2022 negen van de elf energieleveranciers een maximumscore van vijf sterren behaalden, slagen een jaar later nog slechts twee spelers in dat opzet. Mijnenergie.be gaat door de cijfers. [naar artikel]


21. Fors meer klachten over discriminatie op het werk bij zwangerschap en moederschap (29/05/2018 - Het Nieuwsblad)

Het Instituut voor gelijkheid van vrouwen en mannen heeft vorig jaar fors meer klachten gekregen over discriminatie op het werk van moeders of zwangere vrouwen. Het aantal meldingen is verdubbeld in vergelijking met 2016, zegt het instituut dinsdag in een mededeling. [naar artikel]


22. Meer klachten over energiefactuur (28/04/2017 - De Standaard)

De ombudsdienst energie heeft in 2016 een derde meer klachten gekregen dan in het jaar daarvoor. De meeste mensen klagen over hun factuur die fors is gestegen door de turteltaks, de extra belasting op energie. Er komen ook alsmaar meer klachten binnen over agressieve verkopers en verborgen kosten als mensen van leverancier veranderen. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!